Fotboll, musik och sådanna där ägg

Så var det över då, årets största ägghögtid, PÅSKEN. Som tur var innehåller de ägg som jag intar endast godis. Sådanna ägg uppskattas varmt och är dessutom att rekomendera. Andra ägg, nej tack!



Påsken blev i vart fall väldigt trevlig och jag och min flickvän hade Eriksgata över halva Västsverige kändes det som. Mormödrar, farmödrar, morfädrar, farfädrar, fädrar, mödrar och vänner var alla inbokade i besökskalendern. Födelsedagar firades det dessutom i plural. Jag tror dock trots allt flängande att mina godisägg befinner sig kvar i magen, för så mycket som jag har ätit dessa dagar är nog lite för mycket.



Jag får väl återigen tacka min underbara vän Marcus Kristensen för att jag och Linda fick bo hos dig och jag måste passa på att visa en underbar bild. Vänner sedan länge plus Linda, ett underbart och svetsat gäng.

Alla lika underbara.

Hur gick det för blåvitt igår då?

Jodå jag fanns på plats på Gamla Ullevi på gästläktaren tillsammans med Marcus Kristensen, farsan och Jonas min plastbror. Tillsammans fick vi se ett IFK hantera Djurgårdens IF med stora problem. Trots att man förde spelet i första halvlek och hade bud på målchanser var det Djurgården som tog ledningen genom Philip Hellqvist efter misstag signerat Hjalmar Jonsson och Gusatv Svensson. Gustav som av någon anledning senare utsågs till matchens lirare i IFK Göteborg. Han gjorde en otroligt blek insats och hade många misstag. En annan som hade en riktigt dålig dag var Sebastian Eriksson på IFKs vänsterback som såg ut att ha något riktigt otalt med bollen, i varje fall var de inte helt överrens.

Räddande ängel den här dagen i blåvitt var i alla fall Jakob Johansson som kvitterade till 1-1 efter ett mål som berodde på ett misstag i Djurgårdsförsvaret och såg ungefär identiskt ut med Hellqvists tidigare mål. Samma löpning, samma skottvinkel och i samma bur.

IFK Göteborg har minst sagt stora problem med sitt grundspel. Någonting som också oroade var att Tobias Hysén knappt han ta en löpning innan han skadade sig och var tvungen att byta efter 3 minuters spel. Måtte Tobias vara hel och enbart utgick för att han inte vågade skada sig värre.



Dagens stora glädjeämnen istället ligger på musiksidan. Jag tillbringade igår en halvtimme i skivbutiken på Andra långgatan. Ja, för det finns faktiskt fler saker än strippklubbar på den gatan. En fantastiskt trevlig butik där jag kunde köpa EP-singlar. Det bästa av allt är att man kan lyssna på singlarna med innan man köper dem. Risken att skivorna har ett hack är ju ofta rätt stor. Tyvärr hade jag inte helt tid att lyssna på alla skivor igår i butiken, men tro mig jag lär avlägga fler besök där. Det stora glädjeämnet för mig var i alla fall att jag kunde köpa "Ten sharp - You", som jag har inhandlat vid 4 tillfällen tidigare och alla gånger har det varit hack i skivorna. Men nu kunde jag lyssna på den och jag blev oerhört lycklig när jag märkte att det faktiskt inte var hack i den. 



Någonting annat som gjorde mig väldigt glad var att jag hittade min favoritskiva när jag var liten. Jag är ju uppvuxen i ett hus där det spelades mycket dansband. Min favoritskiva var i alla fall "Dansa i månens sken" med WIZEX. Farsan äger ju ett exemplar, som tyvärr är sönderspelat. Nu var jag ju helt överlycklig när jag själv hittat ett till synes helt exemplar, men icke. När jag kom hem full av entusiasm så sprack all glädje direkt, hela skivan är sönderspelad. Så det är bara att inse att jag får ge mig ut på jakt igen, men jag äger åtminstone ett exemplar själv nu och det är ju lite kult.




Idag blev åtminstone en riktigt lyckad dag. 1 år och 10 månader med Linda, fasen vad tiden går fort. Hänger ju fasen inte med, vilket jag märkte imorse eftersom jag självklart inte hade någon koll på att det var den dagen idag. Dumma mig!
Men, men en mysig utflykt blev det i alla fall idag i det underbara vädret.

Dagens märkligaste var väl ändå när vi hittade ett skelett av någonting som minst sagt liknar en dinosaurie. Jag gissar att det är en säl men man måste ju få leka med tanken.

Den ser ut ungefär som IFKs inledning på säsongen tycker jag, helt röten och ett minne av fornstora dagar.


Till sist måste jag bara uppmana er allesammans att passa på att njuta av dessa två underbara klassiker. Jag ger er följande:
http://www.youtube.com/watch?v=nIKwEkXu_CM <------ WIZEX - Dansa i månens sken (För alla nördar kika även på danska originalet med Trine Dyrholm - Danse i månens skin, eller nått liknande)

http://www.youtube.com/watch?v=NgO5Pn-TDMU <----- Laban - Love in siberia

Kommentarer
Postat av: Marie Christiansson

Det var kul att träffa er också den lilla viften ni var hemma;-) Vi ses 24 april, då blir det några fler timmar och förhoppningsvis god mat.

Kram "mödernet"

2010-04-08 @ 09:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0