Inget SM-guld till IFK i år.

Jag ska inte tippa fotboll längre, jag tippar mer med hjärtat än med hjärnan. Visst blev slutresultatet igår 2 mot 0, fast i omvänd ordning. 2 till Malmö och 0 till blåvitt. Vad hände? Jo, som jag skrev igår ingen i blåvitt hängde med Daniel Larsson i Malmö och vips så var matchen vunnen för Malmö. Ibland är fotboll förutsägbar. Även om jag inte önskar eller hoppades att det skulle vara så.

Det är bara att inse att det inte blir något SM-guld iår för blåvitt. Det tåget har gått nu. Jag tror faktiskt inte jag har sett blåvitt spela såhär dåligt och uppgivet sen jag såg dem spela 0-0 mot Kalmar FF, som då var ett skitgäng, i sista matchen i Allsvenskan 2002. Då betydde det att IFK fick kvala sig kvar i Allsvenskan mot Västra Frölunda. Det får verkligen inte hända nu. Men visst alla år efter den gången har succesivt utvecklat IFK med toppen 2007, det underbara SM-guldet. Vi får väl hoppas att Stefan Rehn, Jonas Olsson och Teddy Olausson hinner att se om sitt hus den här säsongen. Jag har inte dödsförklarat IFK än, men något SM-guld det blir det inte.

IFK behöver jämnare spelare helt enkelt. Även om en Spelare som Tomas Olsson kanske inte har högst toppar i IFK, så gör han sällan en dålig match. Låt honom spela oftare och fler Olsson-spelare, åtminstone för att komma igång och hitta grundtryggheten i spelet igen. Hellre 0-0 än 0-1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0