Kom igen nu blåvitt!!!

Ärkerivalen om titeln Sverige bästa fotbollslag genom tiderna, Malmö FF, gästar idag Gamla Ullevi och ett Stukat IFK Göteborg. Efter att blåvitt förlorade borta mot Åtvidaberg i senaste matchen kan jag knappast påstå att man med sin 11:e plats i tabellen visar att självförtroendet är på topp. Malmö däremot som vann senast mot Djurgården och ligger 2:a i allsvenskan bör ha självförtroende så att det räcker och blir över.

Jag säger bara kom igen nu blåvitt!!! Ni har inte råd att förlora den här matchen. Vart är självförtroendet och formen från föregående år? Jag får hoppas på den gamla klyschan att "ränderna går aldrig ur". För ränder har IFK göteborg gott om och det är samma ränder som har spelat hem flest SM-guld, vunnit UEFA-cupen 2 gånger och besegrat både Barcelona, Bayern München och Manchester United. Ta fram ränderna nu IFK och visa vart änglarna hör hemma, nämnligen högst upp. Jag är ledsen Malmö men sanningen är att änglarna kommer alltid att höra hemma ovanför Di Himmelsblåe så är det bara.


Nyckeln till dagens match är i alla fall att våra osnabba backar får stopp på Daniel Larsson i Malmö. Ge oss sen en Robin Söder på lekhumör och 2-0 till IFK.





Idag får ni klara er utan mig blåvitt men på måndag drar jag och Marcus Kadfors ner till Mjällby och följer er på plats. Kom igen nu blåvitt!!!

"Heja blåvitt, heja blåvitt, nu skall vi mot toppen gå"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0