Stoppad av SSU

Oj, oj, oj, jag trodde inte mina ögon imorse. På Halmstad tågstation stod någonting som är lika ovanligt som vatten i Sahara, SSU-are. Efter snart två års boende här nere i Halmstad har jag förstått att moderaterna är det enda gångbara alternativet här nere, framförallt om man är ung. MUF är här och där och överallt. Övriga partiers ungdomsförbund har inte synts någonstans. Men rätt som det är så står de där på Halmstad tågsstation i morgonruschen och visar upp sig. Eller ja visar upp sig och visar upp sig, jag trodde det möjligen var Hallandstrafiken som skulle vara generösa och bjuda på kaffe och fika. Inte blev jag klokare när jag fick en brun papperspåse i näven med orden "det är frukost". Det var först när jag hade satt mig på tåget och öppnade innehållet som jag såg vad det var och framförallt vilka det var som bjudit mig på frukost, SSU.

På papperspåsen övertejpat som ett sigill på ett gammalt brev var en klockren bild på fredrik Reinfeldt och texten "Gör Reinfeldt arbetslös innan du blir det". En sån underbart skön text, budskapet sitter tydligt. Ännu roligare var det att titta i påsen som innehöll en banan med ett rött hjärta på med texten "jobb och hopp". En festis med samma bild som på Reinfeldt och en minttablett inslagen i rött papper med texten "Med smak av valseger". Bra jobbat SSU. Just när jag trodde ni hade dött så går ni och ställer ut skåpet och visar vart det skall stå. Jag har svårt att se MUF kontra på det där.



Jag skall väl inte göra någon hemlighet av att jag inte har någon vidare förkärlek för moderaterna, fast det hade ni väl kanske redan räknat ut vid det här laget. Däremot är det inte sagt att jag inte skulle rösta blått för det. 



Jaja, ungdomsförbund i all ära, jag har aldrig satt stort värde på dem. De är väl bra att de existerar men jag hade hellre engagerat mig i moderpartiet om jag vore aktiv. Jag vill inte att ungdomar skall fostras in i att rösta på partier och politik via någon social klubb där man umgås och har fest. Jag hade hellre sett att ungdomar som blir vuxna var rationella efter eget huvud den dagen de skall rösta och inte indoktrinerats via kompisgänget. Men, jag vet att jag är alldeles för naiv om jag tror det men man får inte sluta att hoppas och överge sina ideal för det. I min drömvärld går fler till valet och röstar vid nästa val och alla nyröstare röstar efter sunt förnuft och på ett långsiktigt mål. Hahaha, nädu Fredrik att tro att du skall kunna omvända Pirat-parti-generationen då är du dum. De är redan för mycket barn av sin tid och jag kan bara surt se på som en grinig gubbe och säga att ni skulle minsann vart med förr, då man inte fick allt serverat gratis och var tvungen att tänka själva. Jag ser åtminstone ett positivt med pirat-parti-generationen, de lär knappast sno jobben från mig och mina vänner. Om vi skall konkurrera med pirat-parti-generationen om de bra jobben om 10-15år är jag inte rädd. Så ge mig en ministerpost redan nu och jag kan nämna en rad namn till som hade kunnat få andra ministerposter. Nä skämt o sido det kommer självklart att finnas konkurrens då också men tro mig 90-talisterna och 00-orna lär inte bli de stora chefsgenerationerna i alla fall.
 Har du växt upp under tiden då Rederiet gick på TV bör du nog ha bättre förutsättningar för ett bra jobb.


Slutligen vill jag bara passa på att jag måste ha varit den roligaste synen på Göteborgs central imorse. Jag hade tagit mig till fots från mitten av Linnégatan till Göteborgs central på drygt 22min. Svettig som en gnu rusar jag in på centralen med 1 minut kvar tills tåget skall rulla. Jag kommer ut på perrongen och ser inte tåget där jag anser att det brukar stå och kollar runt och ser det inte någonstans. Jag skyndar in igen till tavlan och ser att det skall stå på spår 13. Ut igen på perrongen och gömt bakom ett SJ-tåg där står mitt tåg ner mot Halmstad och fram väller en massa folk som just klivit av. Jag rusar fram och då rullar tåget. Kvar står jag som ett fån med svetten rinnandes överallt och osande som en svettig bandyspelare i december. USCH!



Och allra sist tack för att du är världens bästa min älskling. 

Kommentarer
Postat av: Marie Christiansson

Ja där ser man! Undrens tid är inte förbi än;-)

Och frukost fick du.

Hur gick det med biljetten, kunde du åka på samma biljett fram och tillbaka?

Kram

2010-04-29 @ 08:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0