Jag var bara tvungen att nämna...

Jag råkade att hitta en gammal schlagerdänga från tidigt 60-tal av en sångerska vid namn Britt Damberg. Bara namnet luktar bambatant tycker jag, alternativt skolbibliotikarie. Någon fick i alla fall den "genialiska" idéen att ge ut en låt med Britt Damberg som heter "Johan på Snippen twist".



Skolbibliotikarie Britt Damberg till er tjänst!

http://www.youtube.com/watch?v=4h2SzR87New&NR=1

Någonstans så hittar jag en stor komik i den här låten. Jag skulle inte vilja föreställa mig vem Johan på Snippen egentligen var, men visst låter Johan på Snippen som en ganska äcklig typ...

Dock all heder till till namnet i den meningen att man skulle busringa till någon och presentera sig med det underbara namnet Johan på Snippen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0