På jobbet med live-uppdatering

Tyvärr fick jag spendera hela kvällen på jobbet och missa semifinalen mellan Hollan och Uruguay. Inte för att det var direkt tråkigt att jobba, snarare att jag missade mina favoriter Holland när de skickade ut uruguyanerna ur turneringen och tog sig till finalen. Nu är de i finalen precis som jag har tippat och nu kan väl inget stoppa dem från att vinna det VM-guld som jag har utlovat. Sneijder, Kuyt, Robben, Van der vaart, Stekelenburg, Huntelaar, Van Bommel, Mathijsen och alla andra underbara Holländare kommer att få uppleva det största av allt inom fotbollen, att få spela en VM-final.



Sist men inte minst Giovanni Van Bronckhorst. Vilken lirare han är, det är inte första gången han gör ett drömmål direkt, för er som älskar youtube så är det bara att kika på väl valda favoriter från hans tid i Glasgow Rangers. Han blev ju tyvärr inte den spelaren i Arsenal och barcelona som jag hade hoppats att han skulle bli i början på 2000-talet, men nära 35 år fyllda kliver han fram för sitt land och avlossar en kanon på ett sätt man bara har sätt Marco van Basten göra tidigare. Tydligen kommer Giovanni lägga av med fotbollen efter VM. Klart att killen är värd ett VM-Guld!

Tack Marcus Kadfors för alla sms-uppdateringar om hur det gick i matchen, det förgyllde arbetsdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0