Magiska Änglar och Kristina från Vilhelmina

Äntligen!!! IFK Göteborg fullkomligt krossade AIK igår med 4-0. Planens gigant var Tomas Olsson med 2 mål och 1 assist. Om IFK har haft en svag inledning på säsongen, så har AIK haft en katastrofal sådan. Blåvitt sköt ner AIK till sista plats i årets Allsvenska. Då ska vi komma ihåg att AIK vann både Allsvenskan och Svenska Cupen förra året, där man dessutom besegrade just IFK på målsnöret vid båda tillfällena. Därför känns en sådan här storvinst mot just AIK som extra underbar.

Roligt att notera är Robin Söder fick göra mål igen. Den grabben behöver alla mål han kan för att kunna komma tillbaka till sin rätta kapacitet. Stackars Söder som äntligen är tillbaka på allvar efter att han knäckte sitt korsband när han offrade allt för Sveriges U-21-landslag förra året. Ni minns säkert TV-bilderna när Robin Söder efter en hemsk skadesituation spelar vidare i förlängningen för att hjälpa Sverige som inte fick göra fler byten.


Tomas Olsson gårdagens stora härförare.


Från Blåvitt till någonting helt annat. På jobbet (Hemmakväll) hade det planerats en kidnappning av Nina eftersom hon skall gifta sig. Kidnappningen blev först lite kaotisk eftersom Nina hann lämna jobbet innan de två verkliga kidnapparna hann dyka upp. Till slut löste sig allt i alla fall och det bar av till Hemmakvällarnas stamställe, The Fox and Anchor.

Temat på torsdagar är alltid kareoke, och tydligen var det bestämt enligt Karin att jag skulle sjunga "Girls just wanna have fun". Hur mycket allvar det låg i det där vet jag inte riktigt, men jag avböjde eftersom vi sångare med väldigt begränsat tonregister och sångstyrka nog inte skall sjunga så komplicerade låtar.

Hur som haver fick jag i alla fall bestämt mig för att sjunga en annan låt istället. Claes-Göran Hederströms "Det börjar verka kärlek banne mig". Det var första gången som jag sjöng ensam på allvar inför folk. I mitt liv har jag annars kommit undan väldigt bra med att mima och dansa på scen, fast det funkar ju inte riktigt så i kareoke. Well, inlevelsen var det väl inget fel på men jag började ju sjunga på vers 3 när det var vers 2 och upptäckte det för att sen drabbas av en kort black-out innan jag hittade tillbaka in i texten. Vi kan väl ge det en 2:a på en 5-gradig skala.

Claes-Göran Hederström, originalet.


Sedan var det dags för kvällens klara stjärna, min kollega Daniela. Hon har en röst och en inlevelse som är fantastisk. Hon drog av både Tina Turners "Simply the best" och Survivors "Eye of the tiger" till publikens stående ovationer.

Jag kände att jag fick följa Danielas exempel och revanchera mig för textbortfallet i mitt tidigare framträdande, så jag valde ett betydligt säkrare kort rent textmässigt. Det fick bli Sven-Ingvars "Kristina från Vilhelmina". Det blev en liten succé och kareoke ledaren tala om för mig att jag måste komma tillbaka nästa torsdag och vara med och tävla inför jury. Vi får väl se hur det blir med den saken. Finns det bilddbevis från igår lovar jag att publicera detta.

Sven-Ingvars då det begav sig.


Kvällens bästa i alla fall Danielas version av "Simply the best". Kvällens roligaste däremot var tr herrar i sina bästa, runt 35, som tog sig ann Kikki Danielssons "Bra vibrationer". Även om sångkvalitén kanske inte var helt 100 så måste jag ändå säga att det var ett modigt låtval och som sagt tveklöst kvällens roligaste.

Kikki Danielsson förtjänar alltid lite publicitet.

Kommentarer
Postat av: marie christiansson

Vill ABSOLUT se och inte minst HÖRA ditt uppträdande om det går. Leta bland dom som var med, jag är i idel öra;-)

Marie

2010-05-07 @ 22:17:35
Postat av: Daniela

Du är för gullig:)

2010-07-23 @ 10:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0