Odödligt...

Det finns stunder som aldrig dör... En sådan där stund av harmoni. När dagen har varit lång, när jag inte längre har kunnat klämma in mer under dygnets 24 timmar... När mörkrets tystnad lägger sig över rummet och total tystnad och ensamhet infinner sig... När kroppens trötthet förvandlas till total avkoppling... När musiken är det enda som bryter tystnaden och fyller tomrummet och formar sinnesstämningen... Då njuter jag, då är jag i harmoni med mig själv... När varje ton och ord av musiken beskriver nuets sinne... Sinnesstämningen som är odödlig... Jag känner mig odödlig och musiken är helt odödlig...

The Turtles - Happy together
The Pretenders - I´ll Stand by you
Simon & Garfunkel - Sounds of silence


Simon & Garfunkels musik är odödlig...

Lyssna bara på introna och njut... Känn känslan av att koppla av och försvinn in i låtarna... Reinkarnation för själen...

Ibland är det bara underbart att leva...

Kommentarer
Postat av: marie christiansson

Jaaaa!!! Det är bara underbaaaaart att leva ibland. Vi har precis kommit hem från Skagen, har haft det så helt jäkla underbart som man bara kan ha. Jag förstår din känsla med musiken Fredrik;-)

2010-05-23 @ 19:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0