Vinnare!!!

Gårdagen var lång men slutade i ett glädjerus.

Halva dagen ägnade jag och Torbjörn åt att intervjua Ordförande för region syd i Sverigedemokraterna, Jens Leandersson. Vi var på plats nere i Helsingborg på kafé Pistacia, ett helt fantastiskt fint ställe. Intervjun blev förvånansvärt bra och det har väl en hel del att göra med att Jens Leandersson faktiskt har läst statsvetenskap själv. Det blir mycket lättare att föra en intervju med en person som befinner sig på snarlik nivå kunskapsmässigt. Att diskutera filosofer, filosofier och begrepp med någon som inte är insatt blir ju givetvis betydligt mer komplicerat än att diskutera det med någon som har en förförståelse i ämnet. För övrigt är vi oerhört tacksamma att han faktiskt tog tid från en ledig röd dag för att lägga ett antal timmar för en intervju med oss.

Vad det hela resulkterar i kommer senare när våran B-uppsats är klar.



På eftermiddagen runt klockan 3 var jag i alla fall hemma och oerhört trött. Den där Kareoketävlingen på Mårtenssons Hotell kändes väldigt avlägsen de närmaste timmarna. Men, men i sällskap med Linda, Madeleine, Linn och Kadfors begav vi oss till Mårtenssons vid halv 11 på kvällen.

Där hade tävlingen redan dargit igång och en viss stress-symptom infann sig i bröstkorgen. Jag fick i alla fall anmält mig till tävlingen och när det väl var min tur stannade stresskänslan kvar i bröstkorgen. Det gick i alla fall väldigt bra kändes det som, kanske gjorde jag lite bättre ifrån mig förra veckan, men jag var nöjd. Låten var givetvis även denna gång "Kristina från Vilhelmina". Jag måste ändå säga att jag hade underbar uppbackning från mina supportrar och älskling jag såg allt hur du skrek. 

Tävlingen fortlöpte med flera sångare av blandad kvalité. Tävlingens allra sista bidrag av Bengt, som kan ha varit runt 50, var i alla fall min absoluta favorit. Hans version av Elvis Preslyes "Teddybear" var helt underbar, med den inlevelsen av en man långt ifrån standardåldern för kareokesång.

När det sen var dags för prisutdelning genomfördes den i sann idol-anda. Fem st bidrag kallades fram till scenen och jag var en av dem. Tredjepriset delades ut direkt i handen till en kille vid namn Jesper som framfört en bra version av The Beatles "HELP!". Till andra priset kallades sen en tjej fram som sjöng "You´re still the one" av Shania Twain och Bengt, och Bengt kom tvåa. När vinnaren skulle utses fick jag kliva fram och ett gäng på tre tjejer som hade sjungit Tina Turners "What´s love got to do with it". Sekundrarna gick och de drog på det så länge som möjligt. Sen sa han i mikrofonen "och vinnaren är..... Fredrik Haraldsson". Vilken känsla. Jag har inte tävlat i någonting på flera år och framförallt inte i sång, fast igår var jag i alla fall en Vinnare igen och det kändes underbart.

Vinsten innebar en plats i den stora finalen i sommar, där vinnaren kan få spela in en riktig skiva i en studio. Utöver det fick jag ett presentkort på restaurangen på Mårtenssons för 200:- vilket är toppen eftersom de har så god mat.


Idag får jag helt enkelt passa på att njuta av att vara lite vinnare och tack älskling och ni som följde med för att ni var min support.

Kommentarer
Postat av: marie christiansson

Det är det som jag alltid har sagt Fredrik!;-)

Du är en vinnare helt enkelt. Vad du än gör så blir det bra. Jag har dock aldrig hört dig sjunga, kunde vara spännande. Ser fram emot Finalen och att den filmas.

Kram Marie

2010-05-14 @ 15:06:09
Postat av: Johan Östh

Haha fan va grymt! Idol nästa då!! Kände att jag va tvungen att lyssna på vinnarlåten, haha känns som om den passar dig ;)

Ha d

2010-05-16 @ 11:40:38
Postat av: Fredrik

Nja mina röstkvalitéer är väl knappast att övertyga någon med... jag tror jag nog hade sålt mer med en dvd än en cd i så fall :P hahaha



Jo, visst är det en mig-låt :P Jag vill minnas en tid när du och jag stod hemma i vardagsrummet hemma hos Gunilla och Ingemar och lirade samma låtar plus en del Streaplers på luftgitarr för sisådär 12år sedan :P hahaha

2010-05-16 @ 21:11:29
Postat av: Johan

Haha aaa det kanske stämmer :) Om jag skulle haft en liten gnutta till sångröst så skulle jag kommit ner och utmanat dig... Jag införskaffade mig ett munspel häromdagen som jag får spela på istället:P

2010-05-20 @ 07:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0