Antastad och lycklig som ett barn!

När jag står på jobbet så dyker en man upp i min kassa. Han känns helt plötsligt väldigt bekant men ändå kan jag inte komma på vart jag har sett honom. En ganska lång man med lätt krulligt hår. Vips så slår tanken mig, det måste vara Jörgen Persson, J-O Waldners gamla kumpan och kombatant på pingisbanorna. Mannen med 5 VM-Guld och 10 EM-Guld i Pingis, och framförallt med den snöpliga fjärdeplatsen i OS 2008 i Peking där han som 42-åring spelade magisk pingis men inte räckte riktigt hela vägen till medalj mot de små snabba kineserna.


Jörgen Persson

Som tur var så scannar vi ju folks legitimationer på jobbet när vi hyr ut film och mycket riktigt bekräftas mina misstankar om att det är Jörgen Persson. Självklart är jag ju som jag är och frågar om det blir ett OS i London 2012 för hans del, och yes! Han tänker satsa på OS i London och då kommer han att vara 46 år gammal! Jag kan ju lova att jag kommer följa pingisen med största intresse.

Lycklig som jag var över att jag just lyckats konfrontera Pingislegenden Persson så bad jag ju honom givetvis att skriva en autograf till mig. "Till Fredrik med pingishälsningar från Jörgen Persson", Den mannen måste ha humor!


Påväg hem från jobbet blev jag antastad av några Rumänska ungdomar som ville att jag skulle fotografera dem. Klart man ställer upp! Det slutade med ett mycket intressant samtal om Rumänien och Sverige. Jag som länge har sagt att jag vill besöka Bukarest och kuststaden Constanta vid Svarta havet, blev genast ännu mera sugen. Ingen som har lust att följa med mig på en roadtrip till Constanta med Start i Helsingfors, via St Petersburg, Tallinn, Riga, Vilnius, Krakow, Warszawa, Auschwitz, Bratislava, Budapest och Bukarest?

Hur som helst sa jag lite på skoj att jag hade nog gärna inte velat fastna hos den rumänska polisen. Deras kommentar var att det är nog den enklaste polisen i världen att ha att göra med om man har pengar eller känner någon, som känner någon, som känner någon....


Ta mig till Constanta!

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag följer gladeligen med! ;)

2010-11-15 @ 10:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0