Betraktelser

Det verkar som att när jag är med Torbjörn så får jag alltid se de mest konstiga saker. Jag vet inte vad ni tycker men här kommer i alla fall lite samlat från två veckors umgänge med Torbjörn.


På damtoaletten inne på kommunhuset i Laholm hittar man den här underbara skylten på dörren. Som med alla skyltar mot förbud måste det ju vara så att någon har gjort det man förbjuder innan. Jag kan av egen erfarenhet att alla tre toaletterna luktade som ett halvt ölbryggeri. Så ni vet inga ölburkar in på damernas i Laholms kommunhus.

När vi skall traska till skolan en morgon så möts vi av den här synen precis utanför huset. Vem fasen var det som kom på en sådan slogan?

Jag menar finns det något positivt i rent marknadsföringssyfte med den texten?

Vilseledande marknadsföring för lärarprogrammet? I en väldigt minimal stil nedanför kan man läsa om att i samarbete med Hallandstrafiken så uppmanar man lärare att ta bussen till jobbet. Men visst är uppmaningen klockren?

Jag vet inte men något får mig att associera till sex!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0