Mesta mästarna och Mästarnas mästare!

Allra först vill jag bara säga att SVT verkligen har ett fantastiskt program i Mästarnas Mästare. Det är en stor ära att få se dessa fantastiska idrottsmänniskor och få komma närmare in på djupet på dem. Man får en så mycket djupare förståelse kring deras prestationer och till vad som krävs för att lyckas med det ofattbara.

SVT dukar upp en bra blandning av olika idrottsmän och kvinnor för oss där alla har någonting fantastiskt och unikt kring sig.

Vem kan inte känna med otroliga Evy Palm som 67-åring går in och vinner uthållighetstävlingar, sätts på tuffa prov och överglänser människor som är 20-25 år yngre än henne. Det skall inte vara möjligt för en 67-årig kvinna. Men ingenting är tydligen omöjligt för Evy Palm som satte svenskt rekord i marathon vid 47-års ålder och kom i samma lopp trea i London Marathon. Alla ni som skall springa Göteborgsvarvet i år, tänk på att Evy Palm gjorde 1.11.18 som 46-åring och 1.27.37 som 56-åring. Har ni sprungit långsammare än det på Göteborgsvarvet så vet ni att ni hade blivit slagen av en kärring!


Evy Palm!

Min personliga favorit utöver Evy är dock Billan Östlund, en så vacker kvinna på 45-år som varken varit fotomodell eller artist. Utan bara kort och gott längdåkare och oerhört charmig!


Billan!


IFK Göteborg mesta mästarna i svensk herrfotboll går däremot inte lika bra.

Nu har jag varit på två matcher denna säsong, både hemmapremiären och bortapremiären. Förlust mot Örebro med 0-1 hemma.

Idag däremot kom jag in som siste man på Rambergsvallen och märk väl att jag faktiskt var den sista för det fanns en biljett kvar och den köpte jag... så sisådär 200-300 personer fick snopet gå därifrån när Rambergsvallen var fullsatt och jag fick sittplats på VIP-läktaren. Vilket dock knappast är att betrakta som en VIP-läktare.

Tur skall man ha ibland! Men vad fick jag se? Ett IFK Göteborg som efter en kvart spelar strålande fotboll och tar ledningen med 1-0 genom Tobias Hysén och har två bollar i stolpen signerade Hysén och Andreas Drugge. Blåvitt hade lekstuga.

Andra halvlek var Mr Hyde i jämförelse med den första. Det gick fem minuter sen hade Häcken fixat 1-1 med en riktig pärla. Blåvitt föll sen ihop totalt och förlorade med 1-3 och det fanns bud även på 1-4. Detta trots att man i slutet spelade med endast 3 backar och satte in alla forwards man äger på plan. Det blev ändå helt stillastående anfall.

Bli inte förvånade om tränare Jonas Olsson får lämna under denna säsongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0