Rotlös!

Vagabondlivet börjar så sakta närma sig... Visionerna finns i horisonten. Frågan är bara om det är meningen att man skall titta längst bort i horisonten först, i det lite mera okända eller om man skall ta det som ligger ett ögonblick närmare?

Tillvaron börjar så sakta bli stressig och ganska så snart så sitter jag med två jobb, en kandidatuppsats och en lägenhet som jag snart flyttar ut ur.

Jag har hjärtat och hjärnan på flera ställen just nu men vissa pusselbitar börjar ändå så smått falla på plats i hjärnan på mig. Jag tror att jag lyckas i alla fall oavsett vart jag väljer att ta vägen i höst. För jag har en känsla inom mig som inte går att ta bort ifrån mig, en känsla som har följt mig sedan jag var liten. Jag kommer att lyckas med det jag gör! Så är det bara, det ska vara så. Det gäller bara att vara öppen för rätt möjligheter. Knyta näven i fickan och gå ut och vara den bästa Fredrik Haraldsson som jag kan vara. Kan Evy Palm övervinna sig själv så kan jag också göra det.

En rad till Caroline Högardh, jag vet att du har stått för ett minst lika jobbigt val som jag just nu och du var tvungen att fatta ett tufft beslut. Du gjorde det och snart börjar resan till det universitetet i USA du valde. Måste säga att du inspirerar mig att tänka att vad jag än väljer så lär jag göra det bästa valet utifrån mig själv. Jag tror på dig Caroline att du kommer att lyckas i USA och jag tar inspiration från dig och går in med samma tänk för min egen höst!

Sommaren då? Fylld av jobb, men roligt kommer det bli att återigen få gå tillbaka till Liseberg igen efter 3 års frånvaro. Finns självklart en inneboende saknad till mitt nuvarande jobb på Hemmakväll i Halmstad också. Det har varit en fantastisk arbetsplats för mig och jag har verkligen uppskattat mitt jobb på det stora hela. Men i sommar blir det vagabondlivet och jag går in i en ny period i mitt liv. "The Paul Young era" kan vi kalla den och med ett citat från honom så lär jag sammanfatta min sommar 2011. Rätt kul med tanke på att jag alltid tyckt att Paul Young representerar vad jag kallar lite ironiskt för "VM i sådärmusik". Men uppenbarligen är även jag öppen för förändringar och eftertänksamhet som gör att man tar till sig saker på ett nytt sätt. Känslor för någonting är nog inte helt oberoende av vilken del av livet man befinner sig i.

Så....

"WHEREVER I LAY MY HAT (THAT'S MY HOME)"
Paul Young
http://www.youtube.com/watch?v=ju_a2-Pve4g


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0