Jobbrelaterat!

När man jobbar på Liseberg så kan det roligaste ibland vara själva gästmötet. Det ena mötet är mer komiskt än det andra. Det uppstår ständigt roliga meningsutbyten i den förvirringen som ibland uppstår i mötet med gästen.

Vi kan ta ett exempel:

Ponnykarusellen är den enda barnattraktionen som är gratis. allt för sällan läser gästerna på skylten att det är gratis och vill gärna lämna ifrån sig en biljett. Då får vi tala om på ett serviceinriktat och lite käckt sätt "här är det minsann gratis".


Så skall det se ut när barnen åker.

En dialog som uppstod häromdagen var just den sekvensen som jag nämnde ovan.

En mamma med barn kommer och skall lämna fram en biljett till mig och jag svarar "här är det minsann gratis!" och firar av ett leende. Hon svarar "Oj, tack så mycket, där ser man"

Kvinnan går och sätter sig på elefanten med sitt barn, vilket inte är tillåtet på grund av att vuxna väger mer än barn.

Jag går fram och talar om för henne "Det är bara barnen som får sitta på djuren"

Hon svarar och ser mig i ögonen "Jaha, men om ajg betalar får jag sitta då?"

KOMIK!


Scenario två:

På Knatterally får barnen köra sina bilar själva genom att de trampar på den röda gaspedalen i botten på bilen och snurrar på ratten. Det måste vi tala om innan varje åktur men ibland när det är dåligt väder så tenderar det att inte bli någon kö och samma barn springer om och och om igen, varpå det bara dra ut på tiden att stå och dra instruktionerna igen för varje barn. Men samtidigt som jag går ute på banan innan start och hjälper barnen med att sätta på barnen deras bälte så stannar jag hos en liten kille, sisådär 3-4 år gammal, och säger till honom och pekar på knappen "Du måste trampa på den röda knappen med foten hela tiden"

han svarar snabbt "det vet jag redan, för det säger ni ju hela tiden"

"Vad bra då vet du ju hur man kör" svarar jag.

Sen går jag bort till micken och säger "Hej allihopa, finns det något barn här som inte vet hur man kör så räck upp en hand"

Vem tror ni räcker upp handen?


Så kan det se ut på Knatterally

Kommentarer
Postat av: Victoria

Bästa inlägget! :D

2011-08-13 @ 10:12:11
Postat av: Marie Christiansson

Jag förstår verkligen att man kan få många goa minnen från sitt arbete på Liseberg. Kul att tänka på när vintern drar över vårt land. Härligt och humoristiskt skrivet Fredrik <3<3<3

2011-08-13 @ 11:37:22
Postat av: LANJA - www.lanjas.blogg.se

har ni också nöjesavtalet på lisseberg? =)

2011-08-24 @ 17:27:43
URL: http://lanjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0