Nu var det längesen!

Har inte skrivit på länge nu för nu har det varit flytt och snurr hela tiden. Har rest över 300 mil på två veckor i olika riktningar. Befunnit mig i 3 av Nordens 5 största städer. Jag är helt sanslöst trött i skallen!!!

Så idag då, börjar med möte nere i Halmstad klockan 09:15, går därifrån kl 11 för att sknda mig till bussen som går till Oslo och skulle avgå 11:45. Det ÖSREGNAR!!! Rakt framifrån och där går jag med min enorma packning och ett paraply som nästan går av i stormen. Jag kommer fram till busshållplatsen totalt genomvåt och väskan rinner av vatten. Jag fryser och huvudet bankar.

Jag sätter mig ner breve en kvinna som börjar prata med mig om Östtyskland. Hon har en underbar tysk brytning och jag fryser ikapp med hennes historia. Helt plötsligt så slår en tanke mig att någonting är fel... tro fan att när jag tittar på min sms-biljett så står det från Oslo-Halmstad. Jag har alltså bokat i fel riktning!

Snabbt som fasen skyndar jag mig bort till Swebus kontor och tänker måtte det fan gå en ny buss snart. det gör det 13:40 men jag får ju köpa en helt ny biljett. Alltså dubbel kostnad mot vad jag skulel betala.

Sen kommer jag på bussen, som har trådlöst internet som man kan använda sig av, i vanliga fall. Just idag funkade det inte alls såklart. 

Så rullar bussen över gränsen, tro fasen att vi inte fastnar i tullen, två män får kliva av bussen och fastnade i tullen, troligen för illegal invandring. Vi brummar vidare 30min försenade. Men, men nu är jag här!!!!

Imorgon börjar jag på svenska ambassaden i Oslo klockan 08:00! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0