Bara hundägarna fryser!

Jag kom att tänka på en sak häromdagen när det stormade så förbannat. När jag gick där och hade jackkragen och håret i ögonen, blandat med stickande regn som letade sig igenom hårstrån. Trots allt var jag bara på väg någonstans och hade faktiskt kunna sitta hemma. Jag hade ju faktiskt inte behövt gå ut i regnet om jag inte ville. Kunde ha stannat inne hela dagen och krupit ner och tittat på min nyvunna passion, tv-serien Snoken som gick mellan åren 1993-1997.

När jag går där och försöker inttala mig själv om att det faktiskt int eär så långt kvar till dörren så passerar en kvinna med en riktigt ful och genomblöt stackars pudel. Det är då tanken slår mig, tänk om jag var hundägare? Då hade jag ju trots allt varit tvungen att gå ut varenda jäkla dag oavsett om snön vräker ner, herrens änglar pissar småspik eller om någon glömt stänga av Carolas hårfön. Men jag äger ju ingen hund och där har vi en vattendelare mellan hundägare och icke hundägare. Hundägare måste alltså procentuellt sett frysa betydligt mer än vad jag gör på ett helt år och genast blev jag lite varmare. Jag glömde dessutom bort att det faktsikt stormade för en stund. Ni vet den där känslan att man är så inne i sina egna tankar att saker bara går av sig självt. Lite som den oskrivna regeln att det alltid känns som att bilresor går snabbare hem än på väg till någonting. På hemvägen har man ju alltid 1000 nya intryck att smälta!

När Eugen eller vad nästa storm kommer heta blåser på, då skall jag minsann stanna hemma och glo på någon gammal svensk deckare och äta varma mackor. Då är det bara hundägarna som fryser!



Appropå pudlar vad hände egentligen med tjejerna i den sköna poprockgruppen The Bangles?


Ni vet tjejerna som sjöng "Eternal flame" 1989!

http://www.youtube.com/watch?v=Q1gUXZ4rvYU <---- The Bangles - Eternal Flame

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0