Ett avslöjande!

För första gången skall jag skriva ett inlägg när jag är full.

Det är en sak att gå ut på krogen, vad det blir är ofta beroende av vad man gör det till. Många har höga förväntningar på kvällen och tanken är "jag kommer att träffa den och den tjejen". Självklart har man sådanna tankar som dyker upp ibland.

Så vad händer?

Jag kommer till ett ställe, har väldigt, väldigt trevligt och minglar runt. Har för övrigt oerhört trevligt och det är inte så ofta man träffar en tjej som betalar i krogkön trots att jag insisterar på att jag minsann kan betala för mig själv.

Natten fortsätter och helt plötsligt ser jag en helt fantastisk tjej! En sådan där tjej som man egentligen kan tänka "hur skall jag få kontakt med henne?". Ett tips, notera alltid detaljer! Många tjejer tänker väldigt mycket på hur de klär sig och mycket av helheten beror på detaljer. Exempelvis har de fokuserat väldigt mycket på sitt hår, det har ett speciellt armband, halsband eller vad som...

Poängen är att komma fram till en tjej och säga "Hej, du är väldigt snygg" är det samma som att säga "hej, jag är en kille och jag vill ligga", många gånger. Men om du har ett helt annat budskap och öppnar på ett helt annat sätt som att "oj, det där halsbandet var väldigt fint, har du köpt det själv eller har du fått det?". Då är du rakt inne i ett samtalsämne direkt och du kommer också få höra en kort historia kring det där halsbandet som du kan spinna vidare på. Du har dessutom på samma sätt öppnat ett samtalsämne som ligger utanför det klassiska utseende och jobb. 

Det är dock inte bland detta du hittar poängen med den här texten. Den här tjejen får direkt en väldigt bra kontakt med mig efter att jag kommer fram med en fånig kommentar om att min skjorta minsann matchar hennes klänning. Hon tar det på helt rätt sätt och vi börjar småprata och dansa och skratta. Vi dansar på skämt och har väldigt trevligt helt enkelt, trots att det är väldigt trångt i lokalen. 

Jag kan passa på att påpeka att den här tjejen hade helt fantastiska ögon och utrålande väldigt mycket charm och hjärta. En tjej du egentligen inte skall träffa på krogen, utan bara råkar springa på i affären eller som serverar dig på ett café, i en vardagssituation egentligen. Men där står hon och hon bjuder på sig själv och är liksom inte på något sätt klängig. Hon berättade senare att hon studerade till Sjuksköterska och var från Oslo från början och lika gammal som mig själv. Det var dessutom väldigt tydligt att hon tyckte att jag var väldigt charmig och fick henne att skratta och le (Bonusfakta, Wizex första album från 1974 "Skratta och le"). 

Plötsligt får hon ett sms och det hon berättar att det är hennes pojkvän som smsar och undrar hur morgondagen ser ut. Min reaktion i det här läget "Ok, det här är en väldigt fin tjej och det är klart att någon vill ha henne". Jag frågar hur länge de har varit tillsammans och hon svarar att de har har varit tillsammans i två år. Då tittar jag henne i ögonen och säger "då skall han vara lycklig, för det syns att du är en tjej med väldigt stort hjärta och du utstrålar verkligen ärlighet och tillgivenhet". Hon blir helt förvånad och brister ut i världens största leende när hon märker att jag menar allvar med det jag säger. Sen säger hon att hon blev alldeles rörd av det jag sa och att det är sånt man inte riktigt hör var dag. 

Vi pratar vidare en stund och sen säger jag att jag inte skall störa henne mer och vänder mig till Candido för att säga att vi skall gå vidare. När hon märker att vi är på väg därifrån tar hon tag i min arm och drar mig till sig och säger "du verkar vara en helt underbar kille och forsätt vara det". Sen får jag en kram och jag och Candido går vidare och sen vandrar hem tillsammans i natten.

Budskapet här, för mig är det tillräckligt att få höra av en tjej som är så fantastisk som hon att man är någonting, och se att hon verkligen menar det är så många gånger mer värdefullt än att lalla hem småfull med en lika full tjej för att sluta i min säng. Att få veta att man lever räcker gott för att förstå att man duger och att man verkligen har någonting. Vissa stunder är värda så mycket mer!

Som en avslutning för att relatera till gårdagens kanonfilm på SVT.

http://www.youtube.com/watch?v=ZGoWtY_h4xo <----- Everthing I do (I do it for you) av Bryan Adams

Ärlighet är det enda som verkligen betyder någonting!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0