Den som söker den finner!

Nu har jag äntligen lyckats få tag i en gammal svensk klassisk film från 1987. Jag har letat i flera år och aningen mera frekvent i sisådär 2 års tid. Eftersom jag arbetar med film på jobbet så har jag då och då kikat efter en utgivningsdag på DVD men så har inte varit fallet. Varför denna film ännu inte har släppts på DVD när massa annan skit gör det är för mig ett mysterium. Mötte till och med en full man i somras som i fyllan pratade om den filmen varpå jag hakade på samtalet... men han var allt för full för att komma ihåg att skicka mig en kopia av den. Nu har jag dock funnit den och skickat efter den!

Filmen i fråga är i alla fall en film med den väldigt formella titeln "En film om kärlek". Huvudrollsinnehavare är Sven Wolter i sitt esse tillsammans med den norska skådespelerskan Linn Stokke. Filmen i sig blev mycket omdebatterad när den kom ut och är som titeln antyder rakt igenom en romantisk film baserad på ett otrohetstema. Rimligen därför filmen inte har givits ut på DVD ännu tro? Borde inte vara så i dagens sekulariserade svenska samhälle i alla fall si sådär 24 år efter att den gick upp på biografer.



Många vackra kärleksscener på Mallorca blandas i alla fall med vacker svensk sommar i Stockholm. Sven Wolter blev inte för inte utsedd till Sveriges sexigaste man 1987. Vi kan väl gissa på att vackra sommarscener på Mallorca tillsammans med en viss blond norska i den här filmen hjälpte till en aning vid det utnämnandet.

Specialskriven till filmen är i alla fall den vackra titelmelodin "Som stormen river öppet hav" med Mikael Rickfors och Suzanne Alfvengren. 

http://www.youtube.com/watch?v=iX5ZdYZAw0g <---- låten och filmens trailer!

Vacker pianomusik av den magnifike, just det ordvalet för att ironisera lite kring tidigare inlägg, pianisten Staffan Scheja lyfter filmen!

Jag ser med spänning fram emot att den i VHS-format dyker ner i min brevlåda nästa vecka och så snart jag kan skall jag transferera den över till DVD så att åtminstone min kopia blir räddad för eftervärlden! 


Linn Stokke och Sven Wolter då det begav sig!

Kommentarer
Postat av: Kim Arnehed

Vad kul din blogg är! kommer med all säkerhet att läsa din blogg igen! =P Ha en trevlig dag :)

2011-02-22 @ 14:13:56
URL: http://jade.se/paketresor
Postat av: Fredrik

Tack så jättemycket :) Det uppskattar jag verkligen! :)

2011-02-22 @ 15:05:51
Postat av: Martina

Hej, jag har också letat efter denna fantastiska film i några år. Vart hittade du den på VHS?

2011-10-05 @ 22:27:55
Postat av: Fredrik

På Blocket! Jag har den hemma och den finns numera på datorn också om du är intresserad? :)

2011-10-05 @ 22:30:15
Postat av: Martina

Hej Fredrik! Ja, jag är jätteintresserad!

Jag har letat som en galning efter filmen men utan resultat.

Säg bara till hur vi ska gå till väga.

Jag skrev min mailadress nu så att du har den :)

2011-10-06 @ 10:06:27
Postat av: Agge

Hej Fredrik!

Du är eftertraktad som lyckats hitta denna film.



Letar som en galning efter den filmen. Tradera, blocket allt som kan tänkas ha den men den finns inte bara...



Är mycket intresserad.....please!

Tar en kopia på något sätt gärna..

Agge

Ps. har ingen egen blogg nu men har haft.

2011-11-06 @ 01:00:31
Postat av: jessica

Hej! Råkade komma in på den här sidan när jag sökte efter filmen " om kärlek" även jag har liksom tydligen flera andra försökt hitta den i flera år. Så om du läser detta och har lust att hjälpa mig med en kopia får du gärna maila mig! Skulle bli jätte glad!

Hälsn. Jessica

2013-05-10 @ 19:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0