Den totala avkopplingen!

Tack Pappa för att du ibland får mig att förstå varför jag tänker som jag gör. Så ofta jag får se mig själv som en avspegling av dig. Ibland har jag så många tankar om varför jag gör och tänker som jag gör.

Ibland förstår vi inte alls varandra och så är det väl mellan föräldrar och deras barn... men så dyker de upp, de gemensamma nämnarna som gör att man får total klarhet i sig själv... man hittar botten och referenspunkten till en del av ens personlighet.

Vi är lika du och jag pappa, så är det! Vi har lite samma syn på vad livsnjutning är. Måhända att alla inte förstår hur man ser på livet och vad livslust och livsnjutning är. Men när man skall förklara vad man menar och pappa fyller i precis det man tänker och vi tillsammans enas kring ett svar som är lika personligt för honom som för mig.

Den totala avkopplingen visuellt är enligt mig att få komma hem klockan 2 en lördag natt mitt i sommaren och huset är mörkt och det enda som lyser är en ensam lampa... fönstret står öppet så att sommarnattens dova ljud och dofter stillsamt tränger in i vardagsrummet och sveper lätt genom gardinen. Med sig har man den flickan man älskar och man tänder inte ett ljus mer än det lilla som reda lyser. I kylen ligger en flaska rött vin som man tar fram och häller upp. Slår sig ner i soffan slår på stereon och skruvar upp volymen... inte ett ord behövs sägas... bara känslan av att finnas och fyllas av stämningen och närvaron är tillräcklig. Ljudet som fyller tystnaden är Brenda Russels "Piano in the dark"...

http://www.youtube.com/watch?v=H7u5GtSIC5k <------ Brenda Russel - Piano in the dark


Far och son. Utan dig hade jag inte förstått mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0