Vems fel?

Igår var en sådan där riktig "dagen efter dag". Jobbade hela dagen följt av sen utgång och allt vad det innebär och då hade jag även fredagen som innebar ungefär detsamma med mig i bagaget. Gårdagen var alltså inte speciellt intensiv fram tills dess att jag började arbeta.

När jag hade varit ambitiös nog att skära ner fransyska och krydda upp och steka med grönpepparsås och potatis både fredag och lördag så kände jag helt enkelt att en hemkörd Pizza skulle vara absolut toppen! Sagt och gjort så slog jag därför en signal till Pizzeria Hawaii eftersom de gör största pizzor till bäst pris i staden. Godast är dock Pizza Capri!

Jag talar klart och tydligt om att jag bor på Waldemar Lorentzons gata. Mannen i andra ändan svarar 10min en kvart och jag ifrågasätter om det verkligen tar så kort tid för dem att göra pizzan och köra hem den till mig, varpå han slänger på luren rakt i örat på mig!

Jag väntar och får ett samtal från han som kör ut Pizzor och han säger att han är hos mig inom två minuter. Jag går ut och ställer mig och väntar och väntar. Ingen bil dyker upp! Då får jag ett nytt samtal och mannen säger att han är framme och jag hävdar bestämt att han inte är det och undrar om han är vid biblioteket som ligger precis breve. Då svarar han att han befinner sig på Von Müllersgatan eller något liknande och att jag inte är där. Nej säger jag eftersom jag bor på Waldemar Lorentzons gata. Jag är där om fem minuter säger han. 10 min senare dyker han upp med kommentaren "Är det mitt eller ditt fel?".

"Jadu det vet jag inte, men det är ju inte mitt fel om ni inte dubbelkollar så att ni har uppfattat adressen" svarar jag.

"Du får ingen läsk på köpet eftersom det blev fel" svarar han då.

Vadå ingen läsk på köpet? Det är väl jag som får hem en kall pizza inte han! Sen frågade han mig om jag var skåning eftersom det blev fel och att jag inte äter pizzasallad!

"Nädu jag är från Göteborg" sa jag och gick därifrån med en halvjummen pizza.

Nog för att ni på pizzeria Hawaii gör störst Pizzor i stan, men jag tror ni tappade en kund!


Halvjummen pizza är ingen höjdare. (Pizzan på bilden har ingenting med artikeln att göra) Var bara tvungen att dra till med en sådan där hopplös fånig journalistisk grej!

Nej ni på Capri Steakhouse och pizzeria, jag sviker er inte i fortsättningen, det är värt att traska in till stan för att få avnjuta era pizzor istället!

Det allra bästa är ju ändå trots allt att det inte bara är jag som har ätit på Capri:


Även Bonnie Tyler har ju gjort det, vilket en bild med autograf på väggen i restaurangen vittnar om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0