Att ge efter för bättre vetande!

Så har man äntligen kommit igång igen med löpningen och det känns riktigt, riktigt bra. Efter en hemsk influensa strax innan jul och en hosta som höll i sig i fem veckor och gjorde att jag började fundera på hur människor med AIDS lever sitt liv. Skämt o sido så var det ganska allvarlig hosta djupt från lungerna och jag har matats med morfinbaserad hostmedicin av min moder under de veckor jag var hemma i Kungälv över julen.

Well, Well, ingen hosta nu i alla fall och det går att springa riktigt bra. Trots att jag aldrig varit något fan av att springa distans, har jag helt plötsligt nu insett att jag njuter av att känna att benen kan springa på i över en mil. Milen var tanken med dagens distans så jag kunde toppa fredagens 7km, men icke!

Vädergudarna över Halmstad idag har nog velat att Halmstadborna skulle investera i långfärdsskriskor allihopa. Är det så att Stadium och Intersport gått ihop med vädergudarna för att få krängt mer skridskor tro? Så är det nog inte, men allvarligt talat så var det näst intill omöjligt att springa på gator och stigar såvida jag inte ville springa på den lilla, lilla ytan med blötsnö som knappt existerade. Denna ytan var ju dessutom förstås ömsom blandad med vattenpölar. Efter 5 kilometers löpning, där jag var nära på att halka ner i Nissan, fick jag helt enkelt ge efter för bättre vetande, det gick helt enkelt inte att springa några längre distanser idag.


Ännu värre än såhär såg Halmstads gator ut idag!

Jag fick helt enkelt inse att det där med gåing kanske inte är så dumt ändå som alternativ träningsform. Eller "Power-walking" som de människor säger som tror att de är sig lite för mer och har någon slags fix-idé om att de på allvar utför en bättre form av träning än alla de friskistanterna som släpar sig runt på slingor med stavar och dylikt. Sanningen är ju faktiskt att de utför precis samma sak! Även om man kan rikta en viss kritik mot en del människors teknik för att använda de där stavarna. 


Jag hade nog fasen klarat mig bättre med stavar ute idag!

Det fick bli en 5 kilometers lång promenad och koppla in någon värmande låt som "Sunshine Reggae", med Laid Back från 1982, och traska runt i Frennarp och Furet och känna sig som en äkta "friskistant". Jag kommer hellre hem blöt och aningen sämre löptränad än att låta mina ledband och min hälsena bli påmind om varför jag en gång i tiden fick sluta med friidrott på ungdomselitnivå!

http://www.youtube.com/watch?v=mPjIC0TRstY <----- Laid Back - Sunshine Reggae


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0