Jag har fått en ny idol!

Eftersom mitt mål med hösten är att förhoppningsvis få praktik på en svensk ambassad eller på ett konsulat någonstans i världen så kollade jag upp lite vad de svenska ambassadörerna i olika delar av världen heter. Mina damer och herrar jag har fått en helt ny idol!


Claes Hammar!

Mannen är baserad i Stockholm i första hand men är Sveriges Karibienambassadör. Håll i er nu! Claes har ansvaret för länder som Bahamas, Barbados, Belize, Antigua och Barbuda, Dominikanska Republiken, Saint Lucia med mera. Han kan omöjligt grina över sin arbetssituation. Okej jag får väl ge honom att han måste ha haft en del att göra med Haiti men annars. Om han läser hans förpliktelser så är han skyldig att besöka alla länder minst en gång varje år. Tråkigt värre att dra till Nassau på Bahamas för att man är skyldig Svenska staten att göra det.

Det som lyfter Claes Hammar en dimension till är att han på sin facebooksida skriver om väderleksförhållandena och om hur bra han har det där han befinner sig i olika städer och sen bedriver frågesport på engelska för sina vänner om vilket land han befinner sig i, genialt! Utan att ha träffat honom och överhuvudtaget veta någonting om hans personlighet så måste han ändå indirekt vara hela Ambassadörssveriges playboy nummer 1 och är säkert Classe eller Clabbe med fler människor än han hade kunnat känna sig bekväm med. För vem vill inte vara vän med Classe? Claes Hammar Ambassadörssveriges Sonny Crockett? Överdrift in absurdum, men ändå så målande det kan bli inom den så strikt korrekta Ambassadsvärlden. Eller fråga bara Hans Olsson, Sveriges Ambassadör för länder som Uzbekistan och Kirgizistan. I den jämförelsen är Claes Hammar en tveklös Sonny Crockett!

Hans Olsson inget ont om dig för ditt arbete är troligen nog så viktigt. Men Claes Hammar jag säger det igen du är min nya idol!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0