Sända en tanke!

I lördags kväll låg jag hemma i soffan och lyssnade på en gammal vinyl med den norske musikpoeten Åge Aleksandersen och försökte smälta fredagens händelser i Oslo. Fy fasen vilken fin låt det är men vad den passade så väl in just då:

"När mörkret nu har sjunkit ner, går jag stilla genom rummet... och många känslor drar i mig. Vad ska framtiden ge? För det arvet du skall bära kan bli tungt att ta med sig. Kommer frågor, kommer klander, kommer misstanken om svek. Solen som gick ner ikväll den skall skina för de kära.... och fågelns frihet skall nog visa väg. Mycket ljus och mycket värme, tro och hopp det får du med dig. Många tårar, tunga stunder är jag rädd för att det blir..."

http://www.youtube.com/watch?v=K4zNmPrXKc8 <----- på norsk




Kommentarer
Postat av: Marie Christiansson

Det var en av morfars favoritlåtar. Han hade skrivit många av dom raderna och lagt i sin plånbok. Visst är det en helt underbar låt?! Den tar i hjärtat och stämmer så väl in.

Kram Mamma

2011-07-29 @ 17:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0