Duschen!

När jag stod och duschade förut idag så funderade jag lite på vad jag använde för nått. Jag har fått en shower-gel i present av farsan och hans fru. För sisådär 8 år sedan hade jag inte en susning av vad en shower-gel var för någonting och uppenbarligen inte min farsa och hans fru heller. Jag fick en tub hårgelé i julklapp och blev väldigt glad för detta eftersom jag använder det i stort sett dagligen.

Grejen var ju den att både farsan och hans fru var övertygade om att de hade köpt Gelé till mig eftersom det stod Gel på tuben och övertygade mig om att det där är hårgelé. Det trodde jag självklart på och förvarade tuben hemma hos pappa för att använda de gångerna jag bodde hos honom. Detta var en tid då jag gick i 1-an på gymnasiet. Jag bodde i centrala Kungälv och hade rätt så nära till skolan och då kunde man ju passa på att sova ut lite längre på morgonen och sen stressa till skolan och ändå hinna. Så av bara farten skulle jag ju testa min nya "gelé". Jag tyckte det var väldigt vattnig konsistens på den och att den bet lite dåligt men tog lite mer och då funkade det bättre.

När skoldagen väl hade gått tyckte jag att den där gelén hade funkat rätt så dåligt och var mer åt vaxhållet eftersom håret inte riktigt stanande kvar så som jag ville att det skulle göra. Framförallt så höll det inget vidare en hel skoldag.

Dagen efter var det samma procedur och jag stressade iväg och beslöt mig för att ge "gelét" ett nytt försök med lite mer massa. Det funkade bättre men när skoldagen väl var över så var det lika illa igen. Så när jag kom hem så läste jag noga på flaskan och upptäckte att det någonstans på flaskan stod shower gel. Jag hade inte en susning av vad det var men rätt så snart så förstod jag att jag hade gått till skolan två dagar i rad med shampo i håret!


Nu stod det inte lika tydligt som på den flaskan nedanför att det var just shower gel. Men om man utgår från flaskan ovan som är det gelét jag brukar använda så skulle flaskan nedan om den hade haft ett mindre utmärkande av ordet shower mycket väl kunnat vara en gelétub.

Kommentarer
Postat av: marie christiansson

Ha, ha, ha, jag fick mig ett jättegott skratt så här på fredag eftermiddag. Precis vad jag behövde;-)

Marie

2011-06-10 @ 14:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0