Likheterna visar sig!



Jag tycker bilden talar för sig själv. Jag gör ingen hemlighet om vem som är min största politiska förebild och gissa om en kuslig känsla spred sig i kroppen när jag satte ner handen första gången i handavtrycket. det hade lika gärna kunnat vara min egen hand. Skall jag tro på reinkarnation, mannen mördades ju trots allt 1986. Nej, men det var verkligen kusligt att min hand var precis lika stor.


Det fick mig att skratta rejält när jag traskade hem i Kungälvsnatten. Som amerikanarna säger när de vill göra narr av Sverige och den svenska modellen, "Staten styr ditt liv från vaggan till graven". Undrar om inte denna elektroniska uppmaning från kommunen mitt i natten inte ger amerikanska belackare vatten på sin kran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0