Övertro!

Om jag återkopplar lite till förra artikeln så kom jag att tänka lite kring själva begreppet homofobi.

Att vara rädd för Homosexuella. Det är enligt mig en ganska så komisk fobi egentligen och är ju precis som alla andra fobier kopplade till rent psykosomatiska föreställningar om omvärlden.

För vad är det egentligen de som är homofober är rädda för? Det är ju rimligen precis som min fobi för ormar att vara i närheten av ormar eftersom jag är livrädd för att de skall attackera mig och jag känner mig grymt osäker.

Skillnaden mellan Homosexuella och ormar är ju att homosexuella inte är djur utan människor som vem som helst och att ormar är djur och har en instinkt att attackera om de känner fruktan.

De roligaste kommentarerna man får höra av homofober är ju faktiskt.

"Bara de inte ger sig på mig" "Usch vill inte ha de nära" "Tänk om de tittar på mig"

Snacka om att man i så fall har en sanslöst skev föreställning av och övertro om sig själv. Varför skulle en homosexuell man eller kvinna på något sätt vara mer attraherad av dig än en heterosexuell like?

Det är ju som att tro att bara för att en man är homosexuell så skulle han helt plötsligt börja intressera sig för mig bara för att han är just man och intresserad av andra män. Jag missar de facto att det är en människa vi talar om som har känslor och för en sexuell upphetsning krävs ju en attraktion som tänds av någonting. Inte går jag själv runt och attraheras av jordens alla kvinnor bara för att de är just kvinnor.

Varför skulle homosexuella män intressera sig mer för mig än vad en heterosexuell kvinna skulle göra? Det skulle ju vara likställt med att jag är en vandrande gaymagnet som sänder ut homosexuella signaler som attraherar homosexuella män. Då bör jag nog mer filosofera kring mitt eget agerande och varandra samt min egen utstrålning om fakta är att jag på allvar tror att jag drar till mig homosexuella män!


Oj, nej Freddy Mercury var homosexuell. Om han hade levt idag, hade jag vågat gå på hans konsert då och försöka få hans autograf? Eller skulle han per automatik direkt känna en attraktion till mig för att jag är man och likt de ormar jag är rädda för kanske attackera mig?

PATETISKT!

Anton Hysén Fotbollssverige 1-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0