Alltid retar det någon!

Fick in följande kommentar nyligen på min blogg och jag brukar egentligen kommentera i kommentatorsfältet, men kritik skall man alltid bemöta!



Postat av: Marre

hallå Fredda :)

ville bara säga att du aldrig kommer att bli någon, du tror att du är bättre än vad du egentligen är!!!!

du är inte bra! så snälla lägg ner med bloggen!

/ marie och isabelle

2011-05-13 @ 14:58:37


Här får ni erat svar:

Hahaha... Ja man kan ju läsa saker på olika sätt! Vilket man i och för sig har rätt att göra men Jag kan berätta att jag inte har för avsikt att bli NÅGON! Jag försöker endast åstadkomma saker för mig själv personligen. Det finns vissa mål jag vill åstadkomma med mitt liv och att göra utlandspraktik är ett mål jag har haft. Jag ser mig inte som för mer än någon annan, jag lever mitt liv och har enbart mina personliga mål som jag vill uppnå. De enda jag behöver vara NÅGON för är för mig själv, min familj, mina vänner, mina framtida barn och den människan jag älskar! För alla dem vill jag vara NÅGON!

Lyckas jag med det, då är jag lycklig helt enkelt! Allt annat är bara en bonus!



Som avslutning bjuder jag på en härlig klassiker från 1970, detta i ett TV-framträdande från 1973. Så härligt naivt och så härligt att se en professionell sångerska i all sin enkelhet trots en till synes död omgivning. Artisterna idag ställer aning mer krav på sin omgivning.

Lite bonusinfo här som jag får lyfta fram är sommaren 1999 då jag bara var 12 år gammal och jag hade min första tjej, Alexandra. Då var det alltid den här låten som gällde i bilen när vi åkte någonstans, har ett klassiskt minne i huvudet när jag och pappa hämtar Alexandra på parkeringen nedanför friidrottsanläggningen Kongevi i Kungälv. Vi sätter oss i bilen och farsan har nyligen införskaffat Lost & Found-samlingen som nyss hade kommit ut med 70-talslåtar. Den med den klassiska framsidan av ett barn som sitter och skriker i en barnbassäng. rätt var det är så dyker den låten upp i högtalarna och samtidigt som farsan står och pratar med Alexandras föräldrar säger Alexandra höj volymen. Så vi höjde upp vad vi tyckte var jättehögt och tre föräldrar tittar storögt på två, lite för ögonblicket, lillgamla 12-åringar som sitter och diggar "Rose Garden" med Lynn Anderson i farsans bil. Sen var det den låten som gällde!

Titta, lyssna och njut!

http://www.youtube.com/watch?v=WO4wcNVbYOQ 


Kommentarer
Postat av: Marie Christiansson

Jag kan ju svara Marie och Isabella då istället. VÄX UPP!!! Varför i hela friden läser ni en blogg som ni tycker är dålig??? Nyfikenhet, dumhet, elakhet, falskhet eller vad? Är man inte mer vuxen än att vara elak mot någon så tycker jag att man ska trampa ur barnskorna först. Sen kan vi prata. Men skriv inte skit till andra människor, snacka inte skit om och till andra människor det är lågt så in i norden. Det är NI som tror att ni är något när ni trackar andra människor. Väx upp. Och som sagt, sluta läs en blogg ni ändå tycker inte är bra så slipper ni reta er. Enkelt eller hur???

Marie

2011-05-14 @ 10:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0