Upprättelse!

Jag vill börja med att tacka alla er som gratulerat mig och kommit med positiva ord, de värmer!

Egentligen är jag inte så mycket för när man talar ut om massa personliga saker, jag brukar ju egentligen skriva om saker som jag funderar på och det jag vill ge mitt perspektiv på. Jag är inte heller så jättemycket för att skriva titta på mig osv, det är inte riktigt det jag har min blogg till. MEN!


Så kan man se ut när man har lyckats med ett mål!

"Just idag är jag stark, just idag är jag glad!" sjöng den gamle Kenta, hammarbyfan, missbrukare och medverkande i melodifestivalen 1980!

Jag är så ofattbart lycklig jsut nu helt enkelt och det känns som att jag har fått en personlig revansch! Varför är jag så lycklig? Jo, för att jag satte upp ett mål för mig själv när jag började plugga för tre år sedan att jag skulle åstadkomma någonting. För att jag satte upp ett mål i januari att jag skall minsann få göra min praktik på en svensk ambassad utomlands. För att jag alltid har velat få chansen att få arbeta för Sverige internationellt!

Det är visserligen bara en praktikplats på ett halvår kan man tycka, men vadå? Det är en av de finaste praktikplatserna man kan få att få göra en praktik på en svensk ambassad. De är bland de mest eftertraktade praktikplatserna som finns. Men framförallt jag har alltid haft ett mål och nu har jag nått det! Min utbildning har börjat betala av sig och jag känner mig hedrad och lycklig över att få bli uppringd och få veta att de fastnade för just mig!

Så ni som vill besöka mig från september och ett halvår fram, bege er i så fall till Oslo för där kommer ni hitta mig på svenska ambassaden!


Ser fram emot att få strosa runt på Karl Johan i höst!



Men allra mest känns det som en personlig upprättelse för mig. Min resa till att nå det målet har varit långt ifrån spikrak och jag har varit nere på 9 några gånger och vänt igen. Det har varit flera tuffa år för min del och det har bara varit att jobba sig igenom det. Jag har fått ta mycket skit och mått dåligt flera gånger och ändå alltid kommit tillbaka. Till alla som känner samma kan jag bara säga att sätt upp ett mål och ge fan inte upp för det går att lyckas!

Jag tänker inte sitta här och tycka synd om mig själv eller berätta allt som jag har varit med om. Det finns ingen poäng i det.

Däremot vill jag passa på att säga till:

Alla ni lärare som talat om för mig genom åren att jag minsann inte skulle klara mig för att jag inte kunnat koncentrera mig eller att jag pratat för mycket. Jag har tagit mig igenom hela högskolan med goda betyg och ja det händer ibland att jag fortfarande sitter och väger på stolen i klassrummet. Men tydligen kan man lyckas ändå!

Du NO-lärare som började när vi gick sista terminen i 9-an och ändrade mitt VG i biologi till IG i slutbetyg och passade på att slänga iväg ett IG i Kemi också. Fick ett väldigt udda slutbetyg med höga poäng och två icke godkända kurser. Tydligen så gick jag ganska långt ändå. Jag hoppas att du omvärderat din syssla som lärare några gånger sedan dess.

Till er på gymnasiet som inte tillät mig läsa Historia B-kursen på gymnasiet på halvtid för att ni missade planera in det på schemat så att jag troligen är och förblir enda personen i Sverige som gått ut gymnasiet med MVG i Historia A och C utan att ens ha påbörjat B-kursen. Vilket inte ens skall vara möjligt eller tillåtet. 

Till alla ni som hackat på mig genom åren och alla ni som snackat skit om mig för att jag är den jag är. Jag har alltid varit lite speciell och det är jag fullt medveten om kan jag passa på att meddela er och tyvärr har jag fått ta mycket skit för det. Men ni vet ju vilka ni är, jag hoppas att ni har åstadkommit något av erat liv. 

Till er som sagt vill jag bara säga, duger jag för svenska staten att representera Sverige i ett annat land så duger jag nog för de flesta också!



Till alla er andra, TACK FÖR ATT NI FINNS!  



Kommentarer
Postat av: Din syster

Du är helt jeffla fantastisk bror min!!

2011-05-12 @ 18:28:10
Postat av: Fredrik

Tack detsamma älskade syster, du är stark och lyckas du med!

2011-05-12 @ 18:47:24
Postat av: Marie Christiansson

You mad my day Fredrik <3<3<3<

Jag är SÅ stolt över dig. Du är värd ALL Lycka och framgång. Bra rutet till alla, hoppas att någon läser och känner igen sig.

Mamma

2011-05-12 @ 21:09:49
Postat av: Marre

hallå Fredda :)



ville bara säga att du aldrig kommer att bli någon, du tror att du är bättre än vad du egentligen är!!!!



du är inte bra! så snälla lägg ner med bloggen!



/ marie och isabelle

2011-05-13 @ 14:58:37
Postat av: Marie Christiansson

Jag kan ju svara Marie och Isabella då istället. Varför i hela friden läser ni en blogg som ni tycker är dålig??? Nyfikenhet, dumhet, elakhet, falskhet eller vad? Är man inte mer vuxen än att vara elak mot någon så tycker jag att man ska trampa ur barnskorna först. Sen kan vi prata. Men skriv inte skit till andra människor, snacka inte skit om och till andra människor det är lågt så in i norden. Det är NI som tror att ni är något när ni trackar andra människor. Väx upp. Och som sagt, sluta läs en blogg ni ändå tycker inte är bra så slipper ni reta er. Enkelt eller hur???

Marie

2011-05-13 @ 19:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0