På förstasidan på Norwaycup.no!

Idag var jag och besökte administrationspersonalen för Norway Cup, en av världens största fotbollsturneringar.

Anledningen till mötet var att jag fick åka dit som representant för svenska ambassaden, då de ville ha hjälp med hur de skall locka fler svenska lag att besöka turneringen.

Det var ett väldigt intressant möte och det var givande för både mig och Maria Jacobsen som jag talade med.

Jag har en tanke om att anledningen till att de inte attraherar svenska fotbollslag i så stor utsträckning självklart beror mycket på Gothia Cup, men jag tror också att det är för att svenskar i allmänhet inte bryr sig så mycket om Norge och att kunskapen om Norge är ganska låg. Norge sneglar på Sverige oftare än vad Sverige sneglar på Norge.

Jag sa helt enkelt att skall man attrahera svenskar skall man börja att göra broschyrer på svenska och som riktar sig till ungdomar, det är ju faktsikt dom som skall spela i turneringen. Cupen måste vara mer än en fotbollsturnering, på samma sätt som Gothia Cup, att barn och ungdomar längtar tillbaka till nästa år.

Det var några av många tankar jag lade fram och jag blev väldigt väl mottagen.

Dessutom hamnade jag på Norway cups hemsida!

http://www.norwaycup.no/article.php?id=3146 <----- Länken för den som vill se bland annat vad jag sa om Norway Cup!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0