Sammanträffanden förföljer mig!

Det verkar verkligen som att lustiga sammanträffanden är någonting som förföljer mig här i Oslo. Eller är det bara för att jag har ett väldigt bra minne?

Där står jag idag i alla fall och arbetar och det kommer fram en tjej som söker pass, som dessutom visar sig känna någon lite halvt i personalen. Jag får en sådan där vag känsla av att jag har sett den där tjejen förut. Någonting bekant, men varför skulle jag veta vem en tjej är sådär utan vidare i Oslo!

Jag tar emot hennes gamla pass och ser att hon har ett Visa från USA och en klocka ringer i huvudet på mig. I april 2008 var jag, Monica och pappa i USA, på Epcot Center i Disneyland. Där har de miniatyrstäder och miniatyrvärldar från flera olika delar av världen. Norge är representanten för Norden och den nordiska kulturen och maten.

När vi var där var det en väldigt trevlig norsk tjej som vi pratade med en stund. Var det verkligen samma tjej som stod rakt framför mig på Sveriges Ambassad i Oslo?

Jag frågade henne, "Så du har jobbat på Disneyland du?".

- Hur visste du det? svarade hon då.

- Nej det var bara en känsla jag fick... När var det du arbetade där?

- 2008!

- Hmm var det på Epcot Center? frågade jag.

- Ja, det var det, hur vet du det?

- Då kan jag säga att vi har setts förut när jag var där med familjen 2008.

Snacka om upplagt för skratt över en sådan absurd situation.

Men lustiga sammanträffanden tycks förfölja mig här i Oslo!


Epcot Center, Disneyland!

Kommentarer
Postat av: Marie Christiansson

Det är verkligen helt otroligt alltså att just du ska träffa på en människa som du sett en gång i USA för 3 år sedan. Ja, ditt komihåg är det då inget fel på i alla fall;-)

2011-10-04 @ 21:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0