Det regnar i Oslo!

När jag kom hit upp till Oslo var det helt underbart väder, det var en bit över 20 grader och väldigt kvavt. Jag svettades som en gnu när jag och Marcus Kristensen bar upp mina saker i lägenheten och solen gassade.

Så gick jag och Gina en promenad på torsdag eftermiddag och hon tjatade på mig att det kommer att börja regna och jag tjatade tillbaka att nej det kommer det inte att göra regnmolnen håller sig över bergen. Det var jättevarmt och ingen av oss hade jacka. 400m kvar till ytterdörren nere på gatan bland all trafik då öppnar sig helt plötsligt hela himlen och haglet bara öser ner tillsammans med regnet. Jag har aldrig sett en hagelstorm hålla på i över 20min konstant. Men det gjorde det och regnet fullkomligen öste ner och gatorna såg ut som vattenrutchbanor. Där blev vi ståendes under en liten bit tak som stack ut och väntade på att det skulle gå över. Förbi oss gick slipsnissar vars skjortor förlänge sedan var genomskinliga och deras stiliga kostymer såg ut att ha tagit skada för livet och människor med hundar som såg ut som dom nyss tagit ett bad.

Jag sa till Gina att hon kunde ställa sig på andra sidan om mig istället så slapp hon stå så nära kanten och det gjorde hon och på marken var det två fotavtryck från hennes skor, det vill säga den enda platsen som fortfarande var torr. Tiden gick och vi ansåg att det nog var bäst att försöka springa hem efter att ha stått där en tre kvart.

Vi sprang hem genom regnet och var genomblöta när vi kom hem, trots de ynka 400m vi sprungit. Behöver jag säga vad Gina sa till mig efteråt? "Vad var det jag sa!"

Sådär har det fortsatt enda sen dess en vecka konstant instabilt väder med regnskurar så man tror att världens hav torkat upp och begett sig till Oslo för att ha världens största party.

Sebastian sa när han kom upp att han föreställde sig Oslo som en ganska tråkig och regnig stad, jag försökte försvara att det minsann var fantastiskt väder några dagar när jag kom. Men visst fan öste verkligen regnet ner hela helgen också... Idag promenerade jag med Sofie och ni fattar inte vilket regn!

Ett paraply är att föredra i Oslo, det kan jag lova er!


Borås släng dig i väggen!

Kommentarer
Postat av: Christian Thomasson

Eller så behöver du ett gult regnställ :-) Det måste vara lätt i Norge att få tag på Helly Hansen eller Aalesund.

2011-09-08 @ 11:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0