Så var det då!

Jag började första klass 1994, det var stort tyckte jag då! Då var man stor och man fick en egen skinnbox att förvara sakerna i och en kritask som jag använde en enda gång.

Men det där som jag verkligen minns, det är de där första skoldiscona! Jag har alltid varit sådan som gått klädd i snygga byxor och skjorta, så även på den tiden. Ett litet avbrott djordes dock i 5-an, 6-an då syrran fick för sig att hon skulle stylea mig, hängbyxor och munktröja... Alla ni som känner mig, tänk er själva vilken mischmasch.

Det fanns en riktigt stor kärlek i mitt liv, hon hade långt, långt brunt hår i stora lockar. Väldigt tidstypiskt för den perioden under 90-talet och hon kunde sjunga som en ängel. När hon sjöng gjorde hond et som för alltid etsat sig i mitt minne, hon stampade med foten i marken för att ta i. Hon var så vacker!

Vad hon hette?




Hon hette och heter Mariah Carey! Hon är förlänge sedan passerat revy i mitt kärleksliv. Men jsut då hade vi ett förhållande jag och Mariah, åtminstone tyckte jag det då! För det var ju så att när man dansade tryckare, som liten knatte på 7-år, blundade jag och lyssnade på Mariahs sång "Without you" och föreställde mig henne med det långa håret. Det var ju henne jag dansade med! Jag dansade med Mariah Carey, tills jag öppnade ögonen. Men där och då med slutna ögon hade vi ett förhållande jag och Mariah.

http://www.youtube.com/watch?v=Hat1Hc9SNwE&ob=av2n <---- där är hon i den stunden där och då! Min Mariah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0