Ekorrhjul?

Har ni någon gång fått känslan av att ni möter på samma människor hela tiden? Att det verkar som att vissa människor verkar ha samma scheman som ni har?

Jag kan säga att det har jag, i alla fall en person! Då skall jag tillföra bakgrundsinformationen att jag har inte haft något speciellt rutinstyrt liv de närmaste 5 åren, eftersom jag både pluggat, bott på olika ställen, praktiserat, osv.
Just nu exempelvis är jag nere i Halmstad ibland, slumpvisa dagar och olika tider. Jag är på kommunen ibland, vilket också faller sig slumpvis.

Trots det, trots att jag bodde i Oslo och Halmstad tidigare, så möter jag den här mannen minst 2-3 gånger i månaden ibland. Det spelar heller ingen roll vilken tid på dygnet det är, eller vart jag befinner mig. Han bara är där och det är på gränsen till komiskt. Jag skall inte hänga ut någon genom att säga vem det är och andra sidan är det ju inget fel på honom. Jag vet vem det är, eftersom han har bott på samma område som jag under uppväxtåren. För er som är lite detektiver har han samma namn som en viss ljushårig landslagsback i IFK Göteborg, som dominerade ute i Europa vid tiden för min födelse.


Hans namne!

Det komiska här är att det här har pågått i säkert 4 års tid. När jag åker buss är han antingen redan på bussen, väntar på bussen oavsett riktning, kliver på bussen. Det spelar ingen roll när jag dyker upp på dygnet, jag kan möta han ungefär när som helst. När jag bodde i Halmstad och var hemma och hälsade på någon gång ibland, då var han självklart där och skulle med precis samma buss. Eller när jag skulle åka hem igen, då stod han och väntade på samma buss. När jag har varit och simmat med mina kompisar, vem tror ni är där och simmar på precis samma tid? Alternativt bara dyker upp i simhallen. När jag sitter och käkar pizza i Kungälv, vem kommer inte in genom dörren? Nr jag går och handlar på MAXI. Eller som igår jag åker bussen hem från stan klockan 01:30 ungefär, vem fasen kommer inte gåendes och skall med samma buss?

Det är nästan kusligt hur vi måste ha något liknande socialt schema han och jag. Han måste dessutom ha noterat det själv och tänkt, va fasen han den där Fredrik Haraldsson är ju precis överallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0