Kvinnligt med former?

Jag har någon form av teori om att kvinnor över lag älskar mat som görs i former av olika slag. Tänk er själv om ni går iväg på middag hemma hos en kvinna eller där det är en kvinna som har lagat maten. Har det aldrig hänt att ni har blivit bjuden på en paj?

Jag har nog aldrig sett en man ställa sig och göra paj för att han skall få besök. Det är klart att det finns, men kvinnor kan laga allt från kycklingpaj, räkpaj, skink och ostpaj, vegetarisk paj osv...

Lunchrestauranger som serverar pajer har dessutom garanterat kvinnliga besökare i regel. För övrigt är det ett rätt intressant fenomen det där med paj eftersom det är rätt så kontraproduktivt om man som kvinna försöker tänka på figuren och sedan kalasa på en paj med grönsaker och ost i, som till 60% består av deg! Det vill säga bara rena kolhydrater som inte fyller en endaste funktion.

Om jag då utvecklar teorin till mer saker än pajer. Då får vi fram ugnsformarna där det kan göras allt från fiskgratänger till potatisgratäng, vilket är en annan riktig kvinnofavorit. Vid en grillmiddag hemma hos ett par kan jag lite cyniskt säga att mannen i första hand bryr sig om hur mört köttet var, medan kvinnan hoppas på att få beröm för sin potatisgratäng. Blev det för mycket eller för lite grädde? Glömde jag salta osv...

Ni får gärna ha åsikter om detta, men det bygger på min empiriska undersökning genom livet som snart 25år gammal. Så slutsatsen kan tyckas vara förhastad, eller inte! Jag menar det är väl kvinnligt med former?


Kommentarer
Postat av: Linn

Jag känner mig träffad! :)

2012-04-08 @ 07:08:28
Postat av: marie christiansson

Jag med:-))

2012-04-08 @ 10:52:29
Postat av: Fredrik

Linn och mamma, det hade jag aldrig gissat ;)

2012-04-08 @ 10:54:20
Postat av: Marrie Christiansson

Eller hur!!!

2012-04-08 @ 11:56:32
Postat av: 1 an

2012-04-08 @ 12:48:17
Postat av: 1an

Kolhydraterna fyller ingen funktion? Na na na...!

Vad skulle ditt huvud säga om det? Nervsystemet är beroende av kolhydrater :) sen kan man iof välja vilka kolhydrater man äter... En paj behöver inte föras på vitt mjöl... ;)

2012-04-08 @ 12:51:05
Postat av: Fredrik

Ja, men fröken Kristin måste ju utläsa texten som att det är kvinnor som pratar om att inte äta kolhydrater och sen gärna lagar pajer ;)



Jag är ingen förespråkare av att inte äta kolhydrater i stort... jag förespråkar sund mat och regelbunden kost :P

2012-04-08 @ 15:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0