Inte var det väl en tillfällighet?

Jag vet inte hur många av er som minns den tecknade Bo A Orm från Lilla sportspegeln när man var liten? Det var små kortfilmer från ZOOlympiska spelen, där djur tävlade mot varandra i allt från känguruboxning till fotboll.

Mannen som fick äran att dubba alltihopa var TV-sportens Jacob Hård. För er som inte visste har han även lånat ut sin röst åt Tintin vid ett tillfälle. Jacob Hård gjorde karaktären till kult med medvetet läspande och den klassiska avslutningsfrasen "åter till studion".
Bo A Orm, den lille ormen med keps! dock på danska!

Under invigningsdagen för OS kunde man få chatta med Ebba Von Sydow och Jacob Hård på SVT:s hemsida och ställa frågor. Det kan inte ha varit allt för många som chattade den dagen, eller så ställde jag bara bra frågor, för jag fick svar på minst 4 frågor.

1 fråga som jag ställde, som jag dock inte fick ett svar på, var om Jacob Hård inte skulle plocka fram sin klassiska Bo A Orm under detta OS och säga "åter till studion". För er som såg Usain Bolt och Jamaica springa hem världsrekordet på 4*100m stafett, fick även höra Jacob Hård helt oväntat börja köra Bo A Orms röst efter målgång. SVT gjorde rubrik av det på sin hemsida: Bo A Orm tillbaka!
http://www.svt.se/os/#friidrott/exklusivt-har-gor-bo-a-orm-comeback?&_suid=134484770174906285776467605446


Jag ställer mig frågan om det verkligen kan vara en tillfällighet att Jacob Hård efter 20 år, just i detta OS bestämmer sig för att köra sin Bo A Orm. Det känns knappast som att SVT suttit i work-shopmöten och kommit på, ja det måste Jacob köra. Kan det inte vara så att han fick en liten kul hint från mig när jag chattade med honom? Eller är jag bara dum då? Jag vet inte, men det känns verkligen inte som en tillfällighet! För det kan det väl inte ha varit?
Jadu Jacob Hård, var det verkligen så att du tog åt dig av vad en tittare sa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0