En oförutsedd vänskap!

Sommaren 2008 flyttade jag ner till Halmstad, eller närmare bestämt till Tylösand. Av ren tur hade jag fått tag i lägenhet ute i tylösand på 40M/2, som var en del av en villa. Övervåningen var omgjord till två lägenheter med en gemensam uppgång, gemensam hall, gemensam balkong och gemensamt badrum.

När jag kom ner till Tylösand för att skriva kontrakt med hyresägarn, satt där redan en annan kille som skulle skriva kontrakt på den andra lägenheten. Där satt han som en liten motpol till mig klädd i tröja, t-shirt och keps. Själv var jag klädd i skjorta och shorts eftersom det var en otroligt varm och vacker sommardag i juli.

Fundersam över den där killen, som jag lite cyniskt skapade lite fördomar mot, asså en tråkig "kepskille" tänkte jag. "Kepskille" är en typisk definition i min hjärna som dyker upp så fort jag ser en kille i keps som avviker lite från mitt sätt att se på världen. Alla har vi något vi hakar upp oss på!

Några dagar efter inflyttning visade det sig att vi minsann hade mycket gemensamt och att den där killen som heter Marcus Kadfors, faktiskt var en intelligent och mycket omtänksam kille med humor. Jag minns det fortfarande i huvudet, när vi mötte på varandra i hallen efter att han kommit hem från skolan. Jag började fråga ut honom lite och det visade sig att han kom från Lödöse, alltså ganska nära Kungälv. Att han precis som jag var frälst av IFK Göteborg och dessutom delade min faiblesse för Arsenal, även om han är Liverpoolsupporter också. Här finns ju all anledning för att komma med kritik mot att gilla två lag, men den kan inte komam från mig eftersom jag gillar både Arsenal och Coventry lika mycket! Stackars Coventry som nog ramlar ur engelska championship nu ner till league one!


Fotbollsintresset förenade oss och vips så hade vi även skapat ett gemensamt fotbollsspel på datorn som vi körde i över ett år. Via en gemensam nämnare fick vi kontakt och såsmåningom var även våra flickvänner okså involverade i gemenskapen och jag hade skaffat mig vänner för livet.

För såhär 3,5 år senare har vi hunnit med mycket tillsammans. Vi har firat två nyårsaftnar ihop, vi har varit på två skidresor, har ätit ett flertalet middag ihop, gått på flera blåvittmatcher, varit på shoppingresor, hjälpt varandra att flytta och varit på utlandssemester i Kroatien och Bosnien tillsammans. För att bara nämna några saker!

Marcus Kadfors, jag är glad att vi pratade i hallen den där gången i början på hösten 2008. Du är en fantastisk vän som alltid ställer upp. Detsamma gäller din flickvän! Jag ser fram emot mer middagar, semestrar och andra upptåg ihop. För om jag får som jag vill så har jag skaffat mig vänner för livet genom dig och Linn!


Marcus Kadfors in action! 

Sensmoralen: Var öppen, för du vet aldrig på förhand vem som verkligen är en riktig vän! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0