Tillägnat en stjärna!


Whitney Houston från musikvideon till "How will I know"

Whitney Houston är borta. En saga som fick ett olyckligt slut. Från att ha varit en av världens absolut vackraste kvinnor till att försvinna i kändisskapets fördärv.

Whitney Houston kommer alltid att vara en garantistämpel för hur bra en sångröst kan vara, hur mycket utstrålning man kan ha.

För er som aldrig har gjort det, och det borde inte var så många, lyssna på Whitney Houstons version av "I will always love you". Upptäck redan från första stämman att hon har en röst och en känsla som är ren talang. Hennes sätt att växla toner och glida på tonen, att låta tonen glida från hals till gomen.

Mitt i låten finns den stunden som alla väntar på som älskar just den låten. När hon stannar upp och musiken tonar ut för några sekunder och hon tar i igen för allt vad hon kan och sjunger "And I will always love you!!!!". Det är enligt mig en av de mest musikaliska mästerstycken som finns från modern tid. Jag skruvar alltid upp volymen rejält när det där stoppet kommer mitt i låten så att hennes röst verkligen får genomslag när hon sen sjunger ut refrängen. Jag älskar att fångas i den känslan som fyller hela mig när jag hör det.

http://www.youtube.com/watch?v=3JWTaaS7LdU&ob=av2n <----- Har ni inte gjort det jag beskrev ovan tidigare, så tryck på länken, lyssna, njut och gör det nu. Whitney Houston - I will always love you.

http://www.youtube.com/watch?v=CxIN79n4jVo <----- För er som inte har sett Whitney Houston och Mariah Carey tillsammans, världshistoriens två bästa kvinliga sångröster, så njut av "When you believe"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0