Pennor!

Fenomenet bläckpennor är ett stycke modern historia i sig. Någonstans har man alltid en bläckpenna tillgänglig och man har alltid ett behov för den. Vad som gör just bläckpennorna till ett fenomen är snarare dess unika förmåga att ständigt byta ägare. Bläckpennor byter ägare på många underliga sätt och populärt är att gärna ta med sig en bläckpenna man har fått vid ett visst tillfälle.

Vilket leder till att den samling bläckpennor man har hemma ofta har alla möjliga märkliga beteckningar. När var jag på stadshotellet i Sundsvall exempelvis? Hur många gånger har jag varit och handlat på ICA nära i Hjällbo?

Filosoferar man lite kring sina samlingar av bläckpennor kan man lätt fundera på vart man har fått dom och hur fasen man fick dom?

Säkert äger man många bläckpennor som har flertalet år på nacken och som inte använts för att de glömts bort i någon låda. Många företag som har gått i konkurs genom åren, eller bytt logo osv. Just nu sitter jag och skriver med en penna från Kungälvsposten och jag har ingen som helst susning när jag kan ha fått den.



Bläckpennan, ett stycke kulturhistoria i sig självt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0