Nattsudd!

Lite nattsudd klockan 03:30 natten mellan förra måndagen och tisdagen på Mallorca resulterade i en dikt. I det tillstånd och den sinnesstämning som jag befann mig i just då och som gav avtryck i text:
 
Åh, du flicka av lycka,
du glädje, du glittrande!
 
Åh, du flicka med skönhetens hemlighet.
Du, vars ögon dränker min blick!
 
Du, som fångat min längtan,
du som trollar med min nyfikenhet.
 
Du, som talar och får mig att vilja höra mera!
 
Du, vars källor syns,
men som får upptäckas en i sänder.
 
Du, vars källa alltid porlar,
du, vars källor känns!
 
Åh, du flicka av lycka,
du glädje, du glittrande!
 
Ge mig mer av dina källor,
lys in till min själ!
 
Åh, du flicka av lycka,
lämna mig aldrig.
 
Låt mig få vara nära!
 
Fredrik Haraldsson
 
Kvalitén kan alltid diskuteras, därför förefaller det bäst att betrakta det som just nattsudd!
Hur som helst var det sinnesstämningen och sanningen just där och då under de förhållanden som en ung svenska man kände och tänkte! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0