25 år gammal och?

Så var man då 25 år gammal, det vill säga för varje dag som går är jag närmare 30 än 20 och jag börjar så sakta glida från det där ingenmanslandet man befinner sig i när man är mellan 20 och 30 till medelålders. För visst kan man kalla en 25-åring för ungdom fortfarande, det kan jag köpa... men vad är då en 15-åring om en 25-åring är en ungdom?

Än så länge inga ålderskrämpor och det kanske man inte skall ha när man är 25. Visst lite högre hårfäste än när jag var 15, men o andra sidan rikligt med tjockt hår på huvudet. Varken sämre syn eller hörsel, inga linser eller glasögon här. Grundkonditionen finns där men kvalitén saknas och det har ju andra förklaringsfaktorer än att jag är äldre. Jag önskar att jag får någon form utav fas i livet igen så att jag har både orken och tiden att gå och träna. Förr tränade jag 5-6 dagar i veckan och var Sverige-elit på ungdomssidan på 800m. Jag kunde springa hur mycket som helst. Det fanns alltid mer att hämta. Well efter Mallorca skall det bli ordning på saker och ting. För vem vill leva som jag har gjort det sista året i längden? Bott på 5 olika ställen i tre olika städer i två olika länder och haft 4 olika jobb och en högskoleutbildning som pågått på 100% hela tiden. Dessutom nu på avancerad magisternivå.

Vad sägs om ett 8-5-jobb eller 7-4-jobb med fria eftermiddagar, där jag faktiskt kan ägna mig åt att städa, tvätta, diska, laga mat, handla när jag måste och träna när jag kan. Jag är ju tränare och det gör ont i hjärtat när jag inte kan gå in för det helhjärtat!

Var så underbart att höra en utav ungdomarna, där har vi det igen, säga att det va så kul att träna igår när jag ledde träningen. Då har jag inte tränat dem på flera veckor, eftersom jag har jobbat osv och inte hunnit. 

Nästa utmaning då? Att ro iland Kungälvs Kubbiad såklart! Imorse var jag på Mediatec och hade möte med VD:n Kenneth Paterson. Oerhört sympatisk man och jag är oerhört tacksam för att han vill ställa upp på det projektet jag driver för att uppmärksamma människor ur alla samhällsgrupper i Kungälv.

Så kom och spela kubb den 1:e september i Kungälv för där kommer vara storbildsskärmar, ljud och ljus och speakers!!!

25-årspresent så god som någon tycker jag. Lördag: Mallorca med Marcus Kristensen. 25 år inte så dumt ändå kanske? Erfaren men fortfarande ung och fortfarande i början! 


Jag och Joel, flankerad av underbara vänner, på min 25-årsdag som blev riktigt, riktigt lyckad! 

Kommentarer
Postat av: Marrie Christiansson

Ja du Fredrik, jag tycker faktiskt att du har hunnit med en hel del i ditt 25-årig liv hittills.Många saker som du ska vara otroligt stolt över för det är jag så mycket att du nog inte förstår. Det finns mycket spännande än att få vara med om i livet, varje dag dyker det upp saker som man minst av allt har trott, både bra och dåliga saker. Men livet är spännande att vara med om även om det är jobbiga perioder ibland. Det jag känner och vill ge till Dig Fredrik är att Ta vara på varje dag och njut av det du får ut av den, du är frisk, du är smart, du har en bra utbildning, du är social, kan umgås med de flesta, är otroligt omtänksam, du har humor, ja nu får jag nog sluta räkna upp superlativ annars kanske du blir för "mallig". Kram

2012-06-26 @ 22:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0