Dagens roligaste!


Så var det så dags för fotbolls-EM äntligen! Jag har verkligen längtat! Men jag skall börja i en helt annan ända.


Jag ringde Ving tidigare idag och skulle höra mig för lite om ospecificerade resor. Tjejen som svarade hos Ving svarade mycket proffsigt med en försäljares sätt att prata. Jag presenterade mig: "Hejsan mitt namn är Fredrik och jag har lite frågor kring en ospecificerad resa till Mallorca den 30/6". Då skall jag nämna att avreseorter var Stockholm, Malmö, Köpenhamn, Norrköping och Örebro.

Hennes svar:
"Från Göteborg där ja!"

Jag säger:
"Ja precis.... Den tog du på dialekten va?"

Hennes svar:
"Ja, jag var väl lite sömnig och fördomsfull kanske. Men ibland får man gå på rutinen."

Och helt plötsligt hade privatpersonen klivit fram i den andra sidan luren och försäljaren kom aldrig riktigt fram. Ett samtal som blev väldigt humoristiskt i alla fall vad det led. Man kan inte dölja vart man kommer ifrån.


Åter igen till fotbolls-EM som sparkade igång idag. Jag ahr gjort ett EM-tips med en kompis. En helt ok start kan man säga för mig. Första matchen Polen-Grekland slutade 1-1 och alltså kryss, jag hade både kryss och resultatet. Andra matchen Ryssland-Tjeckien slutade 4-1 och jag hade i alla fall Ryssland som vinnare. 3 av 4 så långt och ett bra kopplat grepp... Vi får se hur det urartar sig.

Men är jag lika bra på att tippa framöver kan jag glädja alla svenskar med att det blir semifinal för Sverige.

Vinner, det gör Tyskland som slår Holland med 2-1 på övertid!


 
En annan kul bonusinfo är att Tjeckiens underbare högerback i princip har samma namn som en viss gammal OS-guldmedaljör på 10000m bl.a. Eller känner ni igen Gebreselassi?

Skillnaden var att denna tjecken hette Gebre Selassi. Min kommetar var direkt, han måste ha en tjeckisk mamma som heter Gebre och en etiopisk pappa som heter Selassi. Tror ni inte jag hade rätt? Klockren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0