Eurovisionsspektaklet!

Efter att ha kikat på "The Dictator" med Fredrik Strandner blev det Eurovision song contest hemma hos mig. För övrigt se "The Dictator" som går på bio nu, finns som vanligt geniala budskap paketerade i Sascha Baron Cohens sjuka humor!


Få saker får en att tycka så mycket som just Eurovision song contest. Låtarna, artisterna, programledarna, sändningen osv...

Appropå programledarna, är det inte helt underbart med en manlig programledare som pratar engelska med helt fel satsmelodi? Eller när en av de kvinliga programledarna skall göra en spontan intervju med den San Marinesiska artisten och båda är så dåliga på engelska att de knappt får sagt ett vettigt ord till varandra. Ett sånt där läge där programledaren måste ha tänkt, skulle jag verkligen ha gjort det här, samtidigt som hon pratar.

Men kvällens stora fråga såklart, skall vi skratta eller gråta åt ryska tanter som hoppar runt på scen och sjunker om hundar och katter? Nej, vi ska älska det!!! Många gånger är Eurovision Song Contest ett enda stort spektakel där mass idioter med dålig humor gör allt för att vara sämre än varandra. Detta är ju dock inte dåligt, av den enkla anledningen att det är genuint, det är tanter som bjuder på sig själva på riktigt utan att försöka vara roliga för sakens skull. De märker att folk tycker att de är roliga och bjuder på det. Så med andra ord hade det inte varit en förlust för tävlingen om de faktiskt gick och vann hela alltet, om ni frågar mig. Det är bara en sak som jag har emot att de vinner och det är att Sverige för första gången på många år faktiskt har en riktigt jäkla bra låt som är helt outstanding!



Andra reflektioner från kvällen:

När tävlingen var slut var klockan 3 borta i Baku och det syntes på en hel del av artisterna att ögonen gick i kors. Den rumänska sångerskan orkade knappt bli glad när deras låt gick vidare. Extremt mycket humor i det faktiskt, bara för att länderna Tyskland, Frankrike, England osv, skall få Eurovision på prime-time! Undrar om de har mage att ifrågasätta demokratin i Azerbajdzjan efter att ha reflekterat över det?

Fy fan rent ut sagt för att vakna upp breve den albanska sångerskan efter en krognatt med minnesluckor. Jag hade blivit livrädd av att finna henne breve mig i sängen och råka trassla in mig i hennes dreadlocks! Sjunga kunde hon dock på allvar!

Sorgligt för Belgien, det där var ju faktiskt bra!

Kul med Moldavien som lyckades fånga in ledmotivet till tecknade "Kommissarie Gadget".


Gadget kanske kan placera sig högt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0