Vad hände med vattensängarna?

När jag var liten umgicks vi väldigt mycket med en familj, där herrn i huset arbetade med att sälja vattensängar. Jag råkade kika på deras hemsida igår och såg att de nu firar 25-årsjubileum.

Men då, från 1987 och framåt var det högmodernt med vattensängar. Oj, vad avundsjuk jag var varje gång vi åkte hem från dem. Jag ville ju också ha en vattensäng. Det var ju trendigt att ha vattensäng också. Ytterst få som hade det, men det fanns några stycken. Jag var lika imponerad varje gång.

Idag däremot träffar jag ingen som har vattensäng längre. Varför dog den trenden ut? Jag vill minnas att man införde förbud i hyreshus att inneha vattensäng om man bodde högre upp än andra våningen. Vilket man kanske kan förstå, att få hål i en vattensäng är ju kanske som att tigga om fuktproblem.

Sen ska vi väl inte prata om hur det är att bädda en vattensäng. Efter att ha liggat en kväll så är det dags att bädda om. Madrassen flyttar ju sig hela tiden. För den som inte tycker om att bädda, är kanske inte vattensängen något att rekommendera!

Men jag har nog byggt upp en förkärlek till vattensängen i alla fall. Tänk att somna i en säng som formar sig efter mig själv varje gång. Dessutom är det ju fortfarande lite tufft! Eller är det?

För er som inte har sett filmen "A woman in red", rekommenderar jag filmen med att lyfta fram scenen när Gene Wilder skall ha sex med filmens sexiga kvinna. Problemet är ju att det är en vattensäng. Det går med andra ord sisådär.
Början av vattensängsscenen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0