Det finns tillfällen i livet som överträffar det mest!

Idag är en sådan dag som jag kommer att minnas resten av livet. Jag hade en idé om att skapa ett projekt för att att bygga socialt kapital i Kungälv, det vill säga skapa känslan av social tillit i ett samhälle mellan människor. Det gör man genom att se till att människor ur alla samhällsgrupper möts och respekterar varandra.

Hur gör man det? Mitt förslag var en kubbturnering, det är både kul och det ställer inga större krav på de som deltar. ingen är mästare i kubb på förhand och alla kan vara med.

Idén gick igenom ett enigt näringslivsutskott, som sa att detta ska vi satsa på. Jag fick helt enkelt arbeta vidare med min idé som praktikant.

Ett tag arbetade jag på Liseberg på 75%, var friidrottstränare på 25%, hade högskolestudier på 100% och arbetade med projektet Kungälv Kubbiad där emellan.

Min chef Patrik kom och sa till mig, Fredrik jag erbjuder dig en anställning som projektledare för Kubbiaden i 3 månader. Klart jag tog den!

Mitt mål var att göra det bästa jag någonsin kunde av min anställning. Mycket finns att säga.

Men idag står 165 personer redo att delta i Kubbturneringen, 21 företag har gått in som samarbetspartners i projektet och fyra förendingar! SVT är på plats och filmar, inklusive Mediatec!

Dessutom har projektet uppmärksammats av Norges utrikesminister Jonas Gahr Støre! Han önskar Kungälvs kommuns invånare stort lycka till i detta arbete att visa att Kungälvs kommun är en kommun för alla oavsett kön, ålder, etnisk bakgrund eller funktionshinder.

Jonas Gahr Støre

Kommentarer
Postat av: Marrie Christiansson

Säger bara det Fredrik!!! Du ÄGER <3<3<3

2012-09-03 @ 21:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0